וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האש הנצחית: משאית מלאה סוללות ליתיום שהתהפכה בוערת ללא הפסקה

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 20:30

משאית עמוסה בסוללות ליתיום-יון שהתהפכה בלוס אנג'לס, בערה בסוף השבוע ללא הרף, וגרמה לסגירות כבישים ולעיכובים בנמלים הסמוכים למקום התאונה

המשאית שהתפכה בלוס אנג'לס. Pepe’s Towing, אתר רשמי
המשאית שהתפכה בלוס אנג'לס/אתר רשמי, Pepe’s Towing

משאית מלאה סוללות ליתיום שהתהפכה בסוף השבוע, המשיכה לבעור, תוך שהיא גורמת לסגירת כבישים וגשר וינסנט תומאס בלוס אנגל'ס, המוביל לנמל של העיר - כמו גם הנמל הסמוך של לונג ביץ', שהיה סגור מזה 15 שעות לפחות. זאת, בשעה שכבאים מנסים להשתלט על הדליקה הלא שגרתית. להערכת גורמי הכיבוי, הדליקה הייתה אמורה להימשך יומיים.

כפי שראינו במקרים אחרים, הבעירה של סוללות ליתיום-יון היא בלתי שגרתית, שכן כל מגע של תוכן הסוללה עם החמצן באוויר מחדש את הבעירה, מה שהופך את הכיבוי של דליקת סוללות שכאלה לבעייתי - ודורש חומר מיוחד שאוטם למעשה את המגע של תוכן הסוללה עם האוויר כדי למנוע התלקחות מחודשת.

כבאים לעתים שופכים על הסוללות כמויות אדירות של מים, מה שעלול דווקא להביא לתוצאה הפוכה - התחממות מחודשת של אחד התאים וליצירה של מה שנקרא "מסלול המראה תרמי". שירותי הכיבוי של מחוז לוס אנג'לס אישרו שזה אכן המצב במקרה של המשאית.

אין זה המקרה הראשון של בעירה סבוכה של שריפה של סוללות ליתיום-יון, כאשר הסכנה הברורה היא כמובן מתאונות דרכים של כלי רכב חשמליים המונעים בסוללות גדולות מסוג זה. לשם כך, כלי רכב חשמליים נושאים סימון מיוחד שאמור לתת לכבאים הכוון שכאן נדרשים חומרי כיבוי שונים מהרגיל והכשרה מתאימה.

סוללות ליתיום-יון, המפעילות התקנים רבים בחיינו, החל מאוזניות ועד כאמור, כלי רכב חשמליים רגישות להתלקחות אם גוף הסוללה נפגע או מנוקב ותוכן הנוזל האלקטרוליטי שבה בא במגע עם האוויר. בשל הסכנה האפשרית, מדענים עובדים על פיתוח סוללות מוצקות, שלא יתלקחו כל כך בקלות כמו במשאית שהתהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully