וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסרון הגדול של השואב השוטף הרובוטי שמבטיח ניקיון מושלם

עודכן לאחרונה: 7.10.2024 / 10:32

ה-UWANT U300 PRO הוא שואב שוטף רובוטי שמציע ניקיון יומיומי יעיל, חכם ונוח. ומשלב מערכת מיפוי מתקדמת, חיישני AI ומיכלי מים גדולים לתחזוקה מינימלית. אחרי חודש של שימוש, אפשר לספר על יתרונות רבים - אבל גם על כמה חסרונות שיש לקחת בחשבון

איך אני אוהבת בית נקי תמיד, אמא'לה. בעולם מושלם, לפחות לדעתי, בבית שגרים בו צריך ניקיון כל יום. כל ערב לטאטא ולשטוף את הרצפה נראה לי מאוד סביר, במיוחד בבית קרקע, איפה שהרבה חול, עלים וקשקושים נכנסים יחד עם הנעליים, ועוד יותר בבית שבו הכניסה השנייה היא גינה. כי משום מה אני גרה בפרדס חנה כרגע, לא ברור איך זה קרה, אבל הנה. כמובן שאני לא מנקה כל יום; אני עצלנית מדי בשביל זה. לכן, הגאדג'ט המושלם שלי הוא שואב שוטף, שמייתר את הצורך בדליים וסמרטוטים (גם ידני ניסיתי. היה כיף מאוד, עד שהסוללה שלו התאבדה). ואם מדובר ברובוטי - זה בכלל חלום רטוב, שמייבש ומנקה את עצמו בסוף הפעולה.

קיבלתי לסקירה את הרובוטי של UWANT U300 PRO, השתמשתי בו כחודש, ואלה הם רשמיי הכנים מהחוויה: אתחיל מהסוף - החוויה הייתה חיובית מאוד. הבית היה נקי, השליטה מרחוק עבדה, והתחזוקה הייתה פשוטה. אבל, ביצועיו של השואב השוטף לא חפים מתקלות. מדובר ברובוט המשלב שואב אבק ושוטף רצפה מהדור הרביעי, עם רולר קרצוף, מערכת ניווט ומיפוי חכמה המשלבת חיישני AI שלומדים את הבית. מערכת השטיפה כוללת שני מיכלים גדולים של מים נקיים ומים מלוכלכים, שלא דורשים תחזוקה יומיומית - דבר חשוב כשמדובר באנשים המבקשים לשמר אנרגיות של ניקיון הבית כדי להשתמש בהן לדברים כיפיים.

UWANT 300 U שוטף רובוטי דור 4. חו״ל,
המיפוי לוקח משהו כמו חצי שעה/חו״ל

מיפוי

בתחילת העבודה עם הרובוט צריך להתחבר לאפליקציה שלו, שהיא פשוטה מאוד לתפעול, וממנה תוכלו לשלוט ברובוט גם מרחוק. הדבר הראשון שחייבים לעשות הוא לאפשר לרובוט לטייל את הטיול הראשון שלו בבית כדי למפות אותו. לשם כך, יש להרים את כל הרהיטים שאפשר, כדי לתת לו הזדמנות להבין היכן נמצאים הקירות ולקלוט את מבנה החדרים. זה חשוב, כי ככל שהמידע שלו יהיה מדויק יותר, יהיה לו קל יותר להתמודד להבא עם חסימות שונות במרחב, מבלי לפספס אף פינה בבית. המיפוי לוקח משהו כמו חצי שעה, וכשהוא מסיים, הרובוט חוזר לבד לתחנת העגינה ומאותת שהוא מוכן להתחיל לעבוד.

המיפוי היה מדויק מאוד, כולל המזווה - שהוא חדרון ממש קטן - השירותים, והחללים שמתחת למדרגות. אפשר גם לסמן לרובוט באפליקציה לא לצאת לגינה, למשל, באמצעות קיר וירטואלי שמקימים במיקום הנדרש. וזהו.

UWANT 300 U שוטף רובוטי דור 4. חו״ל,
טוען את עצמו, מנקה את עצמו/חו״ל

ביצועים

כשהרובוט יוצא לדרך, הוא עובד רצוף עד שהוא מסיים את המשימה או שהסוללה נגמרת והוא נזקק לטעינה. במקרה כזה, הוא חוזר בעצמו לתחנת העגינה, מטעין את עצמו ויוצא שוב לדרך כשהוא טעון, כדי להמשיך מהנקודה שבה הפסיק. לרובוט יש 5 שלבי ניקוי: שאיבת אבק בעוצמת יניקה חזקה במיוחד, ריסוס מים לרולר השטיפה בכמות מים מותאמת כדי להרטיב בצורה אחידה, ניגוב הרולר את הרצפה, ניגוב אגרסיבי יותר להסרת כתמים קשים, ולבסוף מיחזור - המים המלוכלכים מתנקזים למיכל איסוף ייעודי.

מיכלי המים הם פיצ'ר מאוד נוח. הם גדולים מספיק בכדי להספיק לכמה וכמה שטיפות מבלי שיהיה צורך להתעסק בהם - למלא, לרוקן או לראות אותם. יש גם הפרדה מלאה בין מים נקיים, הסבון (מעין תמיסה שמגיעה ומותקנת במיכל נפרד), לכלוך יבש מהשאיבה שמתקבץ בשקית יבשה, ומיכל לאיסוף המים המלוכלכים, אותו יש לרוקן מדי פעם, בעיקר בגלל ריח לא נעים שעלול להצטבר בו.

בנוסף, השואב מזהה איפה יש שטיח, עובר אוטומטית למצב שאיבה יבשה, ומנקה בהתאם. הוא גם יורד חזרה לרצפה וממשיך לשטוף אותה. כשהוא נתקל במכשול גבוה יותר מהרצפה, הוא יודע להתרומם כדי לעבור מעליו, ללכת מסביבו, ולנקות מסביבו במקרה שהוא גבוה מדי. כל זה מתאפשר בזכות חיישני תלת-ממד ומערכת AI, המאפשרים לו לנוע במרחב בחופשיות ולהימנע מהתנגשויות. לא משנה מה תציבו לו בדרך - הוא "יראה" זאת ויעצור כמה סנטימטרים לפני המכשול ויחפש דרך פנויה להמשיך לעבוד.

הרובוט היה אצלי רק חודש, ולכן לא היה טעם לחבר אותו לצנרת הבית - אופציה קסומה ביותר שחוסכת ממך את מילוי המים הנקיים. אני מדמיינת שזה כיף גדול, מלבד העובדה שהמיקום של תחנת העגינה יהיה מוגבל לחיבורים הקיימים. UWANT U300 PRO מתהדר גם בתחנת עגינה וניקוי עצמי אוטומטי, אבל זה לא מבטל את הצורך בתחזוקה שוטפת, במיוחד באזור פתח הכניסה של הרובוט בתחנת העגינה, במיוחד אם הוא נאלץ להתמודד עם שערות בעלי חיים. בסיום העבודה, אין צורך בניקוי חלקים פנימיים של הרובוט לאחר מספר שימושים. תחנת העגינה שוטפת באופן אוטומטי את רולר הניקוי במים חמים, מוסיפה נוזל ניקוי, ממלאת חזרה את מיכל המים הנקיים, ומייבשת את המברשת כדי למנוע ריחות.

UWANT 300 U שוטף רובוטי דור 4. חו״ל,
מעולה לתחזוקה יומיומית/חו״ל

יתרונות וחסרונות

אהבתי את האפשרות לבחור בכל הפעלה מה עושים היום ובאיזה סדר - שאיבה (השאיבה מרעישה למדי), שטיפה, שאיבה ואז שטיפה, או שאיבה ושטיפה בו זמנית. באפליקציה ניתן גם לבחור אילו חדרים לנקות, גם אם מדובר בחלל פתוח, כי המיפוי מחלק את החלל לחדרים גם אם אין בו דלתות. יש כמובן גם אפשרות ניווט ידנית למקרה שתרצו לשלוח אותו לתמרון קרקעי מדויק יותר, נגיד מתחת לשולחן הסלון, כי מישהו בבית לא יודע למנוע מפירורי הטבק שלו לעוף לכל עבר, לא חשוב שמות.

לגבי רמת הניקיון שהרובוט נותן - היא לא מושלמת. יש פינות שהוא לא מצליח לנקות בצורה מספקת, ולפעמים הייתי צריכה לדאוג ל"השלמות" אחרי או לטאטא לפני, אם המצב היה חמור. בניקיון הראשון שעשיתי אחרי שהוא חזר לבעליו, הרגשתי את ההבדל היטב. בסופו של דבר, מבחינת התוצאות אין על שפיכת מים וסבון וגריפה החוצה, אולד סקול. אבל זה ניקיון שאפשר בכיף לעשות רק פעם בשבועיים, כשהרובוט מתחזק את היומיום.

אני לא יכולה לדווח לכם כמה זמן באמת הצלחתי לחסוך באמצעותו, גם כי הוא היה אצלי לזמן מוגבל, וגם בגלל שהייתה לי נטייה לשבת ולהתבונן ברובוט בזמן שהוא עובד. יש לי הרגשה שזה קורה לכולם בשבוע הראשון שהוא בבית. אין מה לעשות, זה מהפנט ברמה של שומר מסך, ואם יש לכם חתול בבית - בכלל. אני יכולה לכתוב כתבה נפרדת על מערכת היחסים של קיטי החתולה רעת המזג עם הרובוט. ספוילר - היא לא אהבה אותו. כל פעם כשהופעל היא ניסתה לכשף אותו באמצעות מבטים מרושעים, כאילו נכנס לה לבית מינימום דרקון. חיה ביוטיוב זאת.

מחיר: 5,490 ש"ח, עם אחריות ל-24 חודשים. המותג החדש ישווק בכל רשתות החשמל המובילות בישראל: שקם אלקטריק, KSP, לאסט פרייס, רשת מחסני חשמל, ורשת א.ל.מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully