וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הטילים מאיראן: הטכנולוגיה החדשה של פיקוד העורף נכנסה לפעולה

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 21:11

רגע האמת הגיע: מערכת ההתרעה "מסר אישי" של פיקוד העורף, המבוססת על טכנולוגיית "שידור תאי" (Cell Broadcast), נכנסה לפעולה בפעם הראשונה תחת אש. איך זה עובד?

ההתרעה של פיקוד העורף למכשירים לניידים. צילום מסך, אתר רשמי
ההתרעה של פיקוד העורף למכשירים לניידים/אתר רשמי, צילום מסך

הערב (שלישי), על רקע מתקפת טילים חסרת תקדים מאיראן, נכנסה לפעולה מערכת ההתרעה החדשה של פיקוד העורף - "מסר אישי". המערכת, המבוססת על טכנולוגיית "שידור תאי" (Cell Broadcast), מאפשרת שליחת הודעות חירום ישירות לטלפונים סלולריים באזורים הנתונים תחת איום, ללא צורך בהורדת אפליקציה או בהרשמה מראש.

הטכנולוגיה החדשנית הושקה לראשונה בחודש אוגוסט האחרון, וכעת, נוכח מטח הטילים המאסיבי ששוגר מאיראן, היא הופכת למבצעית. יותר מ-200 טילים שוגרו לעבר ישראל, בליווי איומים מצד טהרן: "אם המשטר הציוני יגיב, הוא יעמוד בפני התקפות כבדות".

"מסר אישי" משפרת משמעותית את מוכנות העורף למצבי חירום, בזכות יכולתה לספק התרעות ממוקדות ומדויקות בזמן אמת, ללא תלות בחיבור לרשת סלולרית או GPS. המערכת מאפשרת לפיקוד העורף להעביר הנחיות מצילות חיים באופן מהיר ואפקטיבי, במטרה לסייע לתושבים להגיב בצורה נכונה ומהירה לאיום.

ההתרעה של פיקוד העורף למכשירים לניידים. צילום מסך, אתר רשמי
ההתרעה שהתקבלה בעת האפשרות לצאת ממרחב מוגן/אתר רשמי, צילום מסך

אז איך זה עובד?

באמצעות טכנולוגיית Cell Broadcast, הודעת חירום תופיע על גבי מסך הטלפון בלי שום צורך בפעולה מצד המשתמש, ותלווה בצליל התרעה ייחודי. חשוב לציין שהמערכת לא מחליפה את יישומון פיקוד העורף או את הצופרים, אלא מהווה נדבך נוסף במערך ההתרעה.

Cell Broadcast היא טכנולוגיה סלולרית ותיקה, המבוססת על אנטנות סלולר ולא GPS, ומאפשרת לשלוח הודעות טקסט קצרות לכל הטלפונים שנמצאים באזור מסוים, ללא צורך במספרי טלפון אישיים. הטכנולוגיה הזו היא בעצם שידור רדיו שמגיע לכל המכשירים באזור, בדומה לשידורי רדיו FM. היא נפוצה במדינות רבות בעולם, ומשמשת להתראות על מזג אוויר קיצוני, אסונות טבע ואיומי טרור.

בנוסף, הודעות ה-Cell Broadcast יכולות להגיע לכל הטלפונים באזור מסוים, כמו עיר שלמה, או לאזור מצומצם יותר, כמו שכונה מסוימת. הן יכולות להיות ממוענות גם למנויים של מפעיל סלולרי מסוים, או לכל המנויים באזור ללא הבחנה..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully