וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דלק" קטלני: התחממות האוקיינוסים מגבירה את עוצמת ההוריקנים

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 11:17

הוריקן מילטון, שהתחזק באופן דרמטי ולא צפוי במפרץ מקסיקו, פגע בפלורידה והותיר אחריו נתיב של הרס. כעת, המרכז ההוריקנים הלאומי של ארה"ב מציג את הסיבה לכך

הוריקן מילטון מהחלל. GettyImages
הוריקן מילטון מהחלל/GettyImages

הוריקן מילטון, שהתחזק בעוצמה יוצאת דופן הודות לטמפרטורות מים חמות במיוחד במפרץ מקסיקו, פגע הלילה (חמישי) בחופי פלורידה בסמוך לעיר סייסטה קי. הסופה, שהגיעה לעוצמה 3 מתוך 5 עם רוחות במהירות של 195 קמ"ש, גרמה להרס רב, שיטפונות והפסקות חשמל נרחבות. מומחים מצביעים על טמפרטורת המים החריגה, כ-31 מעלות צלזיוס, כגורם משמעותי להתעצמותה של הסופה. לדברי מרכז ההוריקנים הלאומי של ארה"ב כי טמפרטורות אלו, הגבוהות מהממוצע לתקופה זו של השנה, סיפקו "דלק" רב עוצמה להוריקן מילטון.

מילטון התפתח ב-7 באוקטובר, ועבר במהירות שיא מהוריקן בדרגה 1 לסופה בדרגה 5. הוריקנים זקוקים למים חמים כדי להתפתח, כאשר טמפרטורות גבוהות יותר מסייעות להם לצבור כוח, וכבר באותו יום, הוא חלף מעל מים במפרץ מקסיקו שהגיעו לטמפרטורה של כ-31 מעלות צלזיוס - הרבה מעל הטמפרטורה המינימלית הנדרשת להתפתחות הוריקן, 26 מעלות צלזיוס.

נזקים מסופת הוריקן מילטון, פלורידה, 9 באוקטובר 2024. רויטרס
הנזקים מהסופה "מילטון" בפלורידה. עברה במהירות שיא מהוריקן בדרגה 1 לסופה בדרגה 5/רויטרס

החלק המדאיג: זו כנראה רק ההתחלה. מומחים מזהירים כי התחממות האוקיינוסים כתוצאה משינויי האקלים תורמת לעלייה בעוצמתן של סופות הוריקן. "ככל שהמים חמים יותר, כך יש יותר אנרגיה זמינה לסופה", אומר סקוט בראון, חוקר מטאורולוגיה במרכז החלל גודארד של נאס"א.

למעשה, מחקר חדש מצא כי טמפרטורות פני הים הגבוהות שנמדדו לאורך מסלולו של הוריקן הלן, שפגע בפלורידה לפני כשבועיים, היו גבוהות פי 200 עד 500 כתוצאה מפליטות גזי חממה. מומחים צופים כי עם המשך עליית טמפרטורות האוקיינוסים, סופות הוריקן עוצמתיות יהפכו תכופות יותר ויותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
הוריקן מילטון מכה בפלורידה. GettyImages
מומחים מזהירים כי התחממות האוקיינוסים כתוצאה משינויי האקלים תורמת לעלייה בעוצמתן של סופות הוריקן. תוצאות הסופה בפלורידה, אתמול/GettyImages

בינתיים, לקראת הלילה, הסופה נחלשה לעוצמה 2, אולם היא עדיין נחשבת למסוכנת ביותר. עין הסערה היא במרחק של כ-120 ק"מ מדרום-מערב לאורלנדו שבמרכז המדינה. אזהרות מפני שיטפונות היו בתוקף באזור מפרץ טמפה, כולל הערים טמפה, סנט פטרסבורג וקלירווטר, כשבסנט פטרסבורג כבר ירדו 422 מ"מ של גשם ביום אחד.

מושל פלורידה, רון דסנטיס, הביע תקווה שהתחזיות הקשות ביותר לחוף המערבי של המדינה יתבדו, אחרי שהחזאים הזהירו שגובה הגלים עשוי להגיע לעד ארבעה מטרים.

  • עוד באותו נושא:
  • הוריקן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully