וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואטסאפ נגד פייק ניוז: פיצ'ר חדש יחשוף את האמת מאחורי תמונות מטעות

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 11:51

בדיוק בזמן: וואטסאפ מכריזה מלחמה על המידע המוטעה ומציגה כלי חדשני שיעניק למשתמשים שכבת הגנה נוספת מפני שקרים ומניפולציות. כך זה יעבוד

וואטסאפ. ShutterStock
וואטסאפ/ShutterStock

וואטסאפ ממשיכה לחזק את מערך ההגנה שלה מפני הפצת מידע כוזב, ומציגה פיצ'ר חדש ורב עוצמה: חיפוש תמונות באינטרנט. גרסת הבטא החדשה של וואטסאפ לאנדרואיד (2.24.21.31) חושפת פיצ'ר חדש שיאפשר לנו לבדוק את אמינותן של תמונות בצורה פשוטה ומהירה, במטרה לסייע בזיהוי תוכן מפוברק או מוטעה (כזה שנוצר באמצעות AI, למשל). הפיצ'ר החדש מצטרף למאמצים קודמים של החברה להילחם בתופעה, ויעניק לנו כלי נוסף לוודא את האותנטיות של התמונות שרצות בפלטפורמה, ובעיקר תוכן שמועבר פעמים רבות ועלול להכיל מידע שקרי או תוכן שעבר מניפולציה.

לפי אתר WABetaInfo, שעוקב מקרוב אחרי גירסאות הניסוי (בטא) של וואטסאפ, באמצעות לחיצה ארוכה על תמונה, נוכל לבחור באפשרות "חפש תמונה" שתעלה את התמונה לגוגל. חשוב לציין שוואטסאפ עצמה לא תאחסן או תעבד את התמונה או את הכיתוב שלה, ובכך תבטיח את פרטיות המשתמשים. הפיצ'ר החדש יאפשר למשתמשים לזהות תמונות מטעות או מזויפות, הנשלחות לעיתים קרובות במטרה להטעות. לדוגמה, משתמשים שיקבלו תמונה שעברה עריכה או הוצאה מהקשרה, יוכלו להשתמש בפיצ'ר זה כדי לוודא את מקורה ואותנטיותה על ידי חיפוש תמונות דומות או את הגרסה המקורית באינטרנט.

וואטסאפ מפתחת תכונה חדשה לאימות תמונות ברשת. WABetaInfo, אתר רשמי
וואטסאפ מפתחת תכונה חדשה לאימות תמונות ברשת. כך זה נראה/אתר רשמי, WABetaInfo

הפיצ'ר יהיה זמין עבור כל התמונות, ללא קשר לאופן שיתופן או מספר הפעמים שהועברו. המשמעות היא שנוכל לחפש מידע נוסף על כל תמונה שהתקבלה, בין אם נשלחה על ידי איש קשר קרוב או הגיעה כהודעה שהועברה. כך, הפיצ'ר יסייע למשתמשים לוודא את מקור התמונה, לזהות פייק ניוז פוטנציאלי או לאשר את האותנטיות של תמונה שמופצת ברשתות החברתיות.

הפיצ'ר נמצא כעת בפיתוח ויהיה זמין בעדכון עתידי, גם למשתמשי iOS. כמו פיצ'ר חיפוש הקישורים באינטרנט, גם השימוש בחיפוש תמונות יהיה אופציונלי לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully