וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקסל 9: הפיקסל הכי חכם אי פעם

עודכן לאחרונה: 11.10.2024 / 0:38

כמו כל היצרניות השנה, גוגל הטעינה את הפיקסל 9 החדש עם יכולות בינה מלאכותית בכל פינה במכשיר. הפיקסל אמנם לא נמכר כאן רשמית, אבל מגיע לראשונה עם גב חזק של יבואנית גדולה ואחריות טובה - לקחנו את יצירת החומרה האחרונה של גוגל לסקירה

פיקסל 9 של גוגל. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
פיקסל 9 של גוגל/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

גוגל השיקה לאחרונה את הפיקסל 9, ועל אף שגוגל אינה משווקת אותו כאן באופן רשמי,ישנה יבואנית חזקה שמביאה אותו לארץ - GoMobile, כולל אחריות שהיא פשוטו כמשמעו, יוצאת מכלל. קיבלנו מהם בהשאלה את הפיקסל 9 הבסיסי, אחרי שכבר סקרנו כאן את דגם הפרו הגדול יותר. אז איך הפיקסל 9 להמונים? בדקנו.

עיצוב ומבנה

ה-פיקסל 9 עבר שינוי עיצוב משמעותי: בשעה שכל טלפוני הפיקסל עד כה נהנו ממראה מבדל שבו במת המצלמה נמתחה לכל רוחב הגוף והפכה לחלק מעיצוב הגוף שלו כמעין פס רוחב בצבע שונה מזה של המכשיר, ה-פיקסל 9 לראשונה מקבל במת מצלמות אליפטית שלא נמתחת לכל רוחב הגוף. אני אישית, פחות אוהב את המראה הזה, שהוא פחות מבדל ופחות אסתטי.

ועדיין, ה-פיקסל 9 הוא מכשיר אלגנטי עם מראה חלקלק ופינות מעוגלות, וגב מזכוכית ויקטוס עמידה ועמידות למים ואבק בתקן IP68. המכשיר שקיבלנו לסקירה, הוא בשחור מרשים (גוגל מכנים את הגוון הזה זכוכית געשית) עם גב מבריק שמכיל רק את האות G - כשבמת המצלמות האליפטית החדשה המאכלסת את העדשות ואת המבזק, עם גוון כסוף. הבמה הבולטת כמה מילימטרים מהגוף, גורמת לטלפון גם לשבת מעט בהטיה כשהוא מונח על גבו.

פיקסל 9 של גוגל. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-פיקסל 9 הוא מכשיר אלגנטי עם מראה חלקלק ופינות מעוגלות/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

אם נסתכל על חזית המכשיר, היא רובה ככולה המסך, בן 6.3 אינץ'. המצלמה הקדמית היא מצלמת חריר במרכז השוליים העליונים של הצג שגם מכיל רמקול אפרכסת נסתר. בצלע הימנית, נמצא את כפתורי הווליום וההפעלה בסידור הפחות שגרתי של כפתור ההפעלה מעל כפתור הווליום. בתחתית הפיקסל 9 יש שבכת רמקול, שקע USB-C, ומגירת ה-SIM (הטלפון תומך ב-SIM פיזי אחד ואחד אלקטרוני). הצלע ימנית אגב, חלקה לחלוטין לאחיזה נוחה.

ואם כבר דיברנו על אחיזה, המכשיר בסך הכל יושב טוב ביד, אבל מבחינת חלוקת משקל ניכר שיש הטייה מסוימת לכיוון ראש המכשיר, אולי בגלל במת המצלמות והעדשות בגוף, אבל קיים חוסר איזון בחלוקת המשקל.

תצוגה וצליל

גוגל שמו בפיקסל 9 מסך שעל הנייר נשמע מדהים: מסך OLED 120 הרץ עם תמיכה ב-HDR10, ו-2700 ניט במקסימום, אבל עם הפרדה של 1080 קווי אורך בלבד. בפועל - לא מדובר במסך הכי טוב שראיתי, אבל הוא מוצלח. הצבעים טובים, לא עמוקים כמו המסכים של סמסונג או עם אותו עומק שדה, ועדיין, הוא מציע בהירות, שחזור צבעים ופירוט מצויינים (אם כי בסצינות מסוימות יש לו קצת נטייה לאדמדמות), בסך הכל, ממש אין תלונות, זה מסך טוב.

הסאונד מפתיע לטובה. בעזרת רמקול האפרכסת הנסתר, לצד הרמקול המובנה בתחתית, ה-פיקסל 9 מציע צליל סטראופוני הגון, צלול וחזק. כך שאם אתם מהאנשים הלא מנומסים שרואים סרטונים על הטלפון ברכבת עם רמקול, הוא ישרת אתכם היטב לצפיה בדרכים, בהחלט חבר נטפליקס הגון, גם בזכות התמיכה ב-HDR10.

הפיקסל 9. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
הפיקסל 9 כולל מסך OLED 120 הרץ עם תמיכה ב-HDR10/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

צילום

יכולות הצילום של ה-פיקסל 9 מהממות, בזכות הצילום המחשובי של גוגל. אמנם, מדובר במערך שהוא רק כפול עדשות עם חיישני 50 ו-48 מגהפיקסל (עדשה ראשית של 25 מ"מ אורך מוקד ומייצב תמונה אופטי), זאת, לעומת דגמי הפרו שנהנים משלוש עדשות ושלושה חיישנים. אבל גוגל סוחטים אותו עד הסוף, ומנצלים את הרזולוציה הגבוהה שהם מציעים בשילוב חכם.

כתוצאה, הוצאנו מה-פיקסל 9 תמונות מצויינות בכל תנאי תאורה, כולל תמונות עננים יפהפיות מול שמש ישירה אפילו עם Lens flare. תמונות הלילה מאוד בהירות, עד כדי כך שכדי להשיג מראה לילי הייתי צריך להפחית את הבהירות ידנית (ראו בגלריה). רק בתנאי זום קיצוניים, של הזום פי 8 שהמצלמה מאפשרת, הבחנתי בקצת רעש בתמונות. אבל בכל תנאי אחר, התמונות יצאו מאוזנות ויפות, עם צבעים טבעיים, וחדות טובה.

אם תוסיפו על זה את ערימת כלי העריכה מבוססי הבינה המלאכותית כמו ה-Magic Editor שמסוגל להעלים עצמים מתמונות ולהשלים בעצמו את הרקע, או לסלק רעשי רקע בווידאו אוטומטית תוך התמקדות במושא התמונה, הן תוספות נהדרות ושימושיות, שהופכות את ה-פיקסל 9 לשחקן חזק בתחומי הצילום.

צילום עם הפיקסל 9. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הפיקסל 9/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן
צילום עם הפיקסל 9. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הפיקסל 9/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן
צילום עם הפיקסל 9. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הפיקסל 9/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן
צילום עם הפיקסל 9. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הפיקסל 9/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן
צילום עם הפיקסל 9. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הפיקסל 9/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ביצועים ותכונות AI

לעומת ביצועי הצילום, הביצועים הסינתטיים - לא כל כך חזקים. על שאף שבשימוש רגיל לא נתקלנו בשיהויים, במבחנים הסינתטיים, הפיקסל 9, שרץ על מעבד Tensor G4, דווקא לא מככב והוא רק במקום טוב באמצע. לא מעט מהטלפונים המודרניים עוקפים אותו בביצועים הגרפיים ובכלל, כך שזהו לא כל כך מכשיר למשחקים אם בניתם על זה. זאת, על אף העובדה, שהוא תומך ב-UFS 3.1 ועם 12 גיגהבייט זיכרון פיזי.

במבחן Wild Life Extreme, הוא ניצח רק 54 אחוזים מהמכשירים הנבדקים עם 2568, כשאייפון 15 פרו, גלקסי S24 ואחרים מוציאים תוצאות טובות ממנו, ובמבחן Steel Nomad Light, הוא הוציא רק 1027 נקודות, שבהחלט עקפו את אחיו משנה שעבר - הפיקסל 8 פרו, אבל עדיין לא משתוות לגלקסי S24 אולטרה או אייפון 15 פרו. במבחן הזה, הוא עקף רק 31 אחוזים מהמכשירים. זהו בפירוש, לא מכשיר למשחקים.

מנגד, הוא מציע ביצועים יפהפיים בתחום הבינה המלאכותית. באנדרואיד 14 שבא עם המכשיר (ותיכף אנדרואיד 15 שכבר יוצא לשוק בימים אלה), שילבה גוגל יכולות AI בכל אספקט של המכשיר - החל מ-Gemini כסייען הדיגיטלי שלו שיכול לדבר איתכם בשפה טבעית (רק באנגלית, בינתיים), לחפש דברים על המסך ועוד כמו בטלפוני הגלקסי אצל סמסונג, דרך השילוב באפליקציות כמו Gmail ועד תוספת של אפליקציות בינה מלאכותית מחוללת ייעודיות כמו Pixel Studio שייצור לכם תמונות דרך אפקליציית Screenshots החדשה שתלמד ותהפוך את צילומי המסך שלכם לחפישים (שוב, בינתיים באנגלית בלבד). היופי באפליקציות החדשות, הוא השימוש ב-Gemini Micro והיכולת להוריד מודלים ישירות למכשיר. מדובר בהוספת כל הכוח המחולל של הבינה המלאכותית של גוגל ישירות למכשיר שלכם.

חיי סוללה

חיי הסוללה של הפיקסל 9 טובים למדי. אפילו שהוא מכשיר קטן, הוא מתהדר בסוללת 4,700 מיליאמפר/שעה, והוא יחזיק לכם במצב עבודה רגיל ובהירות ממוצעת כיומיים, ובמצב שמירת סוללה - אפילו שלושה ימים ויותר. במובן הזה אין לנו תלונות. הוא תומך בטעינה של 27 וואט ו-PD 3.0 שימלא לכם 55 אחוזים מהסוללה בחצי שעה טעינה, ויש פה גם טעינה אלחוטית של 15 וואט בעזרת מעמד פיקסל מקורי או 12 וואט עם כל מעמד טעינה תומך צ'י אחר.

אחריות והשורה התחתונה

GoMobile מציעה לראשונה על מכשירי פיקסל 9 בישראל בגירסתם האירופית, אחריות מורחבת מעבר לאחריות היצרן בת השנה הרגילה והנדרשת בחוק - של חצי שנה נוספת, כולל תיקון או החלפת מכשיר במעבדה מוסמכת באירופה. לקוח שרכש את המכשיר ב-GoMobile, יוכל למסור אותו בכל אחד מסניפי הרשת וזו תדאג לשליחתו לתיקון או להחלפה, במקרה שאי אפשר לתקנו. בכך, מציעה הרשת אחריות נאה וראש שקט לרוכשים גם אם המכשיר לא נמכר כאן רשמית על ידי גוגל.

הפיקסל 9 נמכר כאן תמורת 3679 שקלים לגירסת ה-256 גיגהבייט. זה אומנם נשמע הרבה, אבל בהתחשב בעובדה שבאירופה הוא נמכר תמורת כאלף יורו והסכום בשקלים מיתרגם לקצת פחות מ-900 יורו, זו למעשה עסקה טובה (במיוחד אם משקללים את 18 חודשי אחריות).

בשורה התחתונה, הפיקסל 9 הוא לא מכשיר לגיימרים, זה ברור ממבחני ביצועי הגרפיקה שערכנו לו, אבל הוא מכשיר נהדר ליוצרי תוכן ומי שעובד עם בינה מלאכותית מחוללת, ובכלל לאנשים שצריכים מכשיר רציני ואמין לעבודה ושעשועים (שלא כוללים משחקים כבדים) - שגם נראה טוב וכולל תוכנה נקיה של גוגל ושקט נפשי של עדכונים לשנים, עם שבעה שדרוגים של גירסאות אנדרואיד ראשיות. לסיכום: אהבנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully