וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא הגה, ללא דוושות, ללא נהג: טסלה חשפה מונית אוטונומית

עודכן לאחרונה: 11.10.2024 / 10:33

אילון מאסק חשף את עתיד התחבורה האוטונומית באירוע "אנחנו, רובוט" בקליפורניה. הכוכב הבלתי מעורער של הערב היה ה"סייברקאב", רובוטקסי מהפכני ללא הגה או דוושות, המבוסס על בינה מלאכותית וטכנולוגיית ראייה ממוחשבת. ויש גם אוטובוס עתידני

Cybercab של טסלה. טסלה, אתר רשמי
Cybercab של טסלה/אתר רשמי, טסלה

טסלה קיימה הבוקר (ו') את אירוע "We, Robot" שלה, בו חשפה מספר פיתוחים טכנולוגיים עתידניים, שמזכירים מאוד את העולם שראינו בסרטי מדע בדיוני - עם שלל כלי רכב אוטונומיים ורובוטים שיוכלו להיות ה"חברים" שלכם ולבצע עבורכם מטלות בבית. אחד מהכוכבים הגדולים של האירוע היה ה-Cybercab (סייברקאב), מונית אוטונומית לחלוטין, ללא הגה. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, עלה לבמה בתוך סייברקאב והכריז כי "יש עוד 20 כאלה". לדבריו, הרכב צפוי להיות בטוח פי 10-20 מרכבים המונעים על ידי בני אדם, וכי עלות הנסיעה בו תהיה נמוכה משמעותית מזו של תחבורה ציבורית.

מה עוד נחשף על הרכב? הרובוטקסי הוא רכב אוטונומי ייעודי, ללא הגה או דוושות, מה שאומר שהוא יזדקק לאישור הרגולטורים לפני שייכנס לייצור. העיצוב עתידני, עם דלתות שנפתחות כלפי מעלה כמו כנפי פרפר ותא נוסעים קטן עם מקום לשני נוסעים בלבד. אין גם שקע טעינה - מאסק אמר שהרכב נטען באופן אלחוטי.

Cybercab. טסלה,
Cybercab/טסלה

הסייברקאב משתמש בבינה מלאכותית ובראייה ממוחשבת. טסלה זנחה מזמן מכ"מים וחיישנים אחרים שבהם משתמשים רובוטקסים אחרים, כמו של Waymo של גוגל (שזמינה בקליפורניה). לדברי מאסק, הודות לכך, הסייברקאב אינו זקוק לציוד יקר וטסלה יכולה לשמור על עלויות ייצור נמוכות.

מאסק חוזה עתיד שבו אנשים יוכלו לנהל צי של רובוטקסים, כמו "רועה צאן", ולהרוויח כסף באמצעות רשת שיתוף נסיעות. בתשובה לשאלה מתי הדגם יהיה זמין, הוא השיב שטסלה תתחיל בהנגשת נהיגה אוטונומית מלאה ללא השגחה בדגמי 3 ו-Y בטקסס ובקליפורניה. מאסק אמר שייצור ה-Cybercab יחל בשנת 2026 - אם כי מאסק אמר שייתכן שזה יקרה רק בשנת 2027.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
Cybercab. טסלה, אתר רשמי
ללא הגה, ללא דוושות - ה-Cybercab של טסלה/אתר רשמי, טסלה

בנוסף לרובוטקסי, מאסק הציג בקצרה את "רובובן" ׁ(Robovan) - רכב מסחרי אוטונומי שיכול להסיע עד 20 איש ולהעביר סחורות. לדבריו, הוא יוזיל עוד יותר את עלויות הנסיעה, שכן יוכל להסיע קבוצות גדולות כמו קבוצות ספורט.

Robovan של טסלה. טסלה, אתר רשמי
ה-Robovan של טסלה/אתר רשמי, טסלה

לבסוף, מאסק הציג מצעד של רובוטים דמויי אדם של טסלה, מדגם אופטימוס. לדבריו, טסלה עשתה התקדמות דרמטית בפיתוחם בשנה האחרונה ובעתיד הם יוכלו ללמד את ילדיכם, לכסח את הדשא ואפילו להיות חברים שלכם. הוא מאמין שטסלה תוכל למכור את הרובוטים, שהתערבבו עם הקהל והגישו משקאות במהלך האירוע, במחיר של בין 20,000 ל-30,000 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully