וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ענן היברידי" - מכירים? הלהיט החדש של עולם העסקים

מהו ענן היברידי, למה עסקים מובילים נוהרים אליו ואיך כל זה משתלב לצד חגיגת ה-AI?

אקסיטו מציגה ענן היברידי. יחצ,
אקסיטו מציגה ענן היברידי/יחצ

במציאות העסקית הנוכחית, נושא האחסון בענן הפך למרכיב מרכזי באסטרטגיה הטכנולוגית של ארגונים רבים. כיום מוקד השיחה עוסק בשאלה: כיצד לעשות זאת בצורה נכונה?

המגמה העסקית העולמית נוטה לכיוון מודל ענן היברידי - שילוב של ענן פרטי וציבורי, ובצדק. אידן חכימי, מנהל הפיתוח העסקי בחברת "אקסיטו" - המתמחה בתחום הענן המבוצר ואבטחת המידע, מבהיר לנו פרטים חשובים בנושא הענן ההיברידי.

"היתרון הגדול של ענן היברידי הוא הגמישות. חברות יכולות לשלב תשתית ענן ציבורי הקיימת למשל בפרויקטים שדורשים משאבים משתנים, לצד ענן פרטי. זה נעשה כדי לשמור על אבטחת מידע מוקפדת ולצורך עמידה בתקנים. במודל זה ניתן להפעיל יישומים קריטיים באופן מאובטח בענן הפרטי, תוך שמירה על אפשרות להתרחב בקלות לענן הציבורי, כשהביקוש עולה".

מה לגבי נושא חיסכון בעלויות ואפשרות התמיכה בחדשנות?

"מודלים של ענן היברידי מאפשרים לחברות לחסוך בעלויות על ידי אופטימיזציה של המשאבים ובהתאם לצרכים המשתנים. בניית פתרונות טכנולוגיים המותאמים לכל עסק, מאפשרת לחברות להיות גמישות ומוכנות לכל תרחיש - מקטסטרופות טכנולוגיות ועד שינויים בלתי צפויים במשק".

מדוע זה רלוונטי דווקא עכשיו?

"תקופת הקורונה הביאה גל שינויים בכלכלה העולמית. השינויים חידדו את הצורך בגמישות ובמענה מהיר לשינויים שנוצרים בשוק. עסקים שהצליחו להטמיע מודלים היברידיים נהנו מיתרון תחרותי - הם הצליחו לשמור על המשכיות עסקית, תוך ניצול מקסימלי של משאבים בצורה חכמה. איומי הסייבר הרבים מאוד שקיימים כרגע מצריכות עסקים לבחון את פתרונות הענן שלהם. הענן ההיברידי מציע את השילוב האולטימטיבי בין גמישות, יעילות ואבטחה".

איך כל זה משתלב לצד הבינה המלאכותית?

הבינה המלאכותית (AI) הולכת ומשתלבת בעולמות התעשייה והטכנולוגיה. כדי שהיא תוכל לפעול בצורה מיטבית, היא זקוקה לתשתיות ענן מתקדמות. למעשה, ענן ובינה מלאכותית הם שילוב טבעי: הענן מספק את הכוח החישובי העצום הנדרש עבור טכנולוגיות AI , בעוד שהבינה המלאכותית מאפשרת לשפר את שירותי הענן עצמם.

חכימי: "AI דורש משאבי חישוב רבים, עיבוד נתונים מאסיבי ויכולת לשלב נתונים ממקורות שונים. תשתיות מתקדמות בענן מאפשרות לארגונים גישה למשאבים האלו בצורה גמישה שניתנת להרחבה. חברות יכולות להפעיל מודלים של למידת מכונה (ML) או ניתוחים חכמים בצורה יעילה ומוזלת מבלי להשקיע בתשתיות פיזיות יקרות. בנוסף, טכנולוגיות AI בענן משמשות גם לשיפור התשתיות עצמן. באמצעות מערכות AI מתקדמות, ארגונים יכולים לאבחן בעיות בתשתיות, לנבא תקלות לפני שהן מתרחשות ולהגביר את היעילות התפעולית שלהם. כך, טכנולוגיות AI מאפשרות לחברות להציע שירותים חכמים יותר, מהירים יותר ואמינים יותר ללקוחותיהן."

מה צופן לנו העתיד בתחום חיבור בין ענן AI ואוטומציה?

"השילוב בין AI לענן רק נעשה חשוב יותר עם הזמן, במיוחד לאור הצמיחה המהירה בשימוש בכלים כמו צ'ט-בוטים, מערכות ניתוח נתונים ואוטומציה מתקדמת. עסקים שמאמצים טכנולוגיות אלו מוקדם יותר, הם אלו שייהנו מיתרון תחרותי בשוק המודרני. בעידן שבו קבלת החלטות מבוססת נתונים היא קריטית, הענן הופך לפלטפורמה חיונית המאפשרת ל-AI לזרום ולצמוח."

אקסיטו. יחצ,
אקסיטו/יחצ

חכימי בוחן את הנושא גם מהזווית הכלכלית, כלומר, ניהול תקציבי IT בתקופות של חוסר ודאות כלכלית. "המשבר הכלכלי הנוכחי ומגבלות התקציב בארגונים רבים, מאלץ את מנהלי ה IT -לחשוב מחדש כיצד לנהל את משאבי הטכנולוגיה שלהם. במקום להתמקד רק בקיצוץ עלויות, האתגר האמיתי הוא להבין איך לנהל את התקציב הטכנולוגי בצורה חכמה ויעילה יותר - וזו בדיוק הסיבה ששירותי ענן מנוהלים יכולים להוות פתרון מושלם. גמישות היא מילת המפתח. שירותי ענן שמנוהלים נכון מאפשרים לעסקים לשלם רק עבור מה שהם באמת צריכים. אפשר להתרחב בעת הצורך מבלי להיקלע להוצאות כבדות. מודלים של תשלום לפי שימוש (Pay as you go) מאפשרים להימנע מהשקעות כבדות בתשתיות פיזיות, כך שניתן להתמקד בפיתוח עסקי מבלי לדאוג לתקציבי IT מנופחים".

לאן יש להעביר משאבים?

"נכון להעביר תקציב לכיוון חדשנות ולא רק לטובת ענייני תחזוקה. שירותי ענן מנוהלים מאפשרים לארגונים להתמקד בפעילויות הליבה שלהם, תוך כדי שהמשאבים מנוצלים בצורה אופטימלית. במקום לבזבז תקציבים על תחזוקת תשתיות, ניתן להעביר את התקציב לפיתוח חדשנות ולתמוך במהלכים שיקדמו את העסק. יש להיות מוכנים להפתעות. היכולת להתאים את המשאבים לצרכים, בזמן אמת, ומבלי להיכנס להוצאות קבועות ומיותרות, היא מה שמאפשר לעסקים לשמור על יתרון תחרותי גם בזמני משבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully