וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה: ארכיון האינטרנט העולמי הותקף - וירד מהאוויר

14.10.2024 / 13:00

ארכיון האינטרנט, ספרייה דיגיטלית ענקית השומרת על ההיסטוריה של הרשת, הותקפה על ידי האקרים. 31 מיליון חשבונות משתמשים נפרצו, האתר הושחת ומומחים מזהירים מפני השלכות חמורות של גניבת המידע

ארכיון האינטרנט. ShutterStock
ארכיון האינטרנט/ShutterStock

ארכיון האינטרנט (Internet Archive), ארגון ללא מטרות רווח הפועל כספרייה דיגיטלית עצומה, המאחסנת מיליארדי דפי אינטרנט, ספרים, סרטונים, תמונות, תוכנות וקובצי שמע - הותקף על ידי האקרים. ההתקפה כללה פריצה למאגר המידע של האתר, גניבת פרטים של 31 מיליון משתמשים, השחתת דף הבית והתקפת מניעת שירות (DDoS).

ביום רביעי האחרון, גולשים שניסו להיכנס לאתר ארכיון האינטרנט (archive.org) נתקלו בהודעה קופצת שהודיעה כי האתר נפרץ. מאוחר יותר באותו ערב, אישר ברוסטר קאהל, מייסד ארכיון האינטרנט, את דבר הפריצה וציין כי האתר הושחת דרך ספריית JavaScript. כעת, האתר ירד מהאוויר ובעת כניסה אליו מתקבלת ההודעה (באנגלית): "שירותי ארכיון האינטרנט אינם זמינים באופן זמני".

ג'ייסון סקוט, ארכיונאי ומנהל תוכנה בארכיון האינטרנט, אמר כי האתר חווה התקפת DDoS. מי שלקחו אחריות על המתקפה הם הארגון Blackmeta, שרמזו כי מתוכננת התקפה נוספת. לדבריהם, "ארכיון האינטרנט הותקף כי הוא שייך לארצות הברית".

לצד זה, החשבון גם פרסם על התקפת DDoS על האתר במאי. ההשלכות של הפריצה עלולות להיות חמורות. ארכיון האינטרנט העולמי הוא משאב חשוב עבור חוקרים, סטודנטים והציבור הרחב, והוא מכיל מידע רב בעל ערך היסטורי ותרבותי. כידוע, גניבת פרטים של מיליוני משתמשים עלולה להוביל לשימוש לרעה במידע זה, כמו גניבת זהות והונאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully