וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוגו עטוף בדגל פלסטין: ויקיפדיה קוראת "לא לרצח עם", לצד הערך של גולני

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 23:11

ויקיפדיה העולמית בחרה צד בסכסוך הישראלי-פלסטיני, כאשר (גם) תחת הערך של חטיבת גולני מופיע לוגו האתר עטוף בדגל פלסטין לצד באנר שקורא להפסקת המלחמה בעזה. קרן ויקימדיה ישראל: "קהילת ויקיפדיה הערבית החליטה לנצל את משאבי מותג ויקיפדיה לשימוש פוליטי שאינו ראוי"

הערך של חטיבת גולני עם המחאה של ויקיפדיה בערבית. צילום מסך, אתר רשמי
הערך של חטיבת גולני עם המחאה של ויקיפדיה בערבית/אתר רשמי, צילום מסך

במהלך שלא נראה כמותו בעבר, ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית והמקוונת, בחרה לקחת עמדה ברורה בסכסוך הישראלי-פלסטיני. תחת כל הערכים בערבית, כולל זה המתאר את חטיבת גולני - שארבעה מחייליה נהרגו באסון הכטב"ם אתמול (שני) - מופיע כעת שינוי שנוי במחלוקת: לוגו האתר מעוטר בדגל פלסטין. לצד הלוגו, הודבקה כרזה גדולה ושחורה שבה מופיעה קריאה נחרצת המתורגמת מערבית: "לא להשמדה המונית בעזה, לא לרצח אזרחים, לא לפגיעה בבתי חולים ובתי ספר. הפסיקו את המלחמה. הפיצו שלום צודק וכולל".

פנינו בוואלה טכנולוגיה לקרן ויקימדיה ישראל, הארגון המפעיל את ויקיפדיה, לגבי השינוי השנוי במחלוקת. שם מסרו כי "כל קהילה בוויקיפדיה מתנהלת בצורה עצמאית ומקבלת החלטות על מדיניות ותכנים בפרויקט בשפה שלה. לצערנו, קהילת ויקיפדיה הערבית החליטה לנצל את משאבי מותג ויקיפדיה לשימוש פוליטי שאינו ראוי. קהילת ויקיפדיה העברית וויקימדיה ישראל הביעו את מחאתם על כך בפורומים הבינלאומיים של תנועת ויקימדיה וכן בפני הוועד המנהל של קרן ויקימדיה, שלצערינו נמנע מלהתערב בהחלטת הקהילה הערבית ואף לפרסם גינוי להתנהלותה".

כמו כן, חשוב להזכיר כי ויקיפדיה הערבית הושבתה למשך 24 שעות ב-23 בדצמבר 2023, "במחאה על רצח העם המתמשך בעזה וקריאה לסיום המלחמה ולהפצת שלום צודק וכולל".

לוגו ויקיפדיה עם דגל פלסטין. צילום מסך, אתר רשמי
לוגו ויקיפדיה עטוף בדגל פלסטין/אתר רשמי, צילום מסך

המהלך עשוי להוביל לוויכוחים חריפים על תפקידה של ויקיפדיה כמקור מידע ניטרלי, במיוחד בנוגע לסכסוכים עולמיים רגישים כמו הסכסוך הישראלי-פלסטיני. המהלך עשוי גם להצית מחדש את הדיון סביב אמינותה וניטרליותה של ויקיפדיה, הממשיכה לשמש מיליוני גולשים ברחבי העולם כמקור מידע ראשון במעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully