וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבל אישור FDA לפלטפורמת הניתוחים הרובוטיים של מומנטיס סרג'יקל

הפלטפורמה הרובוטית Anovo הפועלת דרך חתך כניסה אחד בלבד היא הראשונה בעולם שאושרה בארה"ב לתיקוני בקע של דופן הבטן בניתוחים זעיר פולשניים

דביר כהן, מומנטיס סרג'יקל. יחצ,
דביר כהן, מומנטיס סרג'יקל/יחצ

מומנטיס סרג'יקל (Momentis Surgical), חברת מכשור רפואי שפיתחה מערכת רובוטית זעירה וניידת למגוון ניתוחים הפועלת דרך חתך כניסה אחד בלבד, הודיעה היום שמנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) העניק אישור 510(k) לפלטפורמת הניתוחים הרובוטיים של החברה, Anovo, לתיקון בקע בדופן הבטןventral hernia) ).

אישור זה מתווסף לאישורי FDA הקיימים של החברה, המבוססים על אותה פלטפורמה טכנולוגית, לביצוע פרוצדורות כירורגיות גניקולוגיות בגישה טרנס-ווגינלית. Anovo היא הפלטפורמה היחידה בעולם לניתוחים רובוטיים זעיר פולשניים המאושרת על ידי ה-FDA לתיקון בקע בטני עם חתך כניסה אחד דרכו מחדירים מספר כלים ניתוחיים גמישים, ובכך מאפשרת פרוצדורות ניתוחיות פחות פולשניות ופחות טראומטיות עבור המטופלים.

מערכת Anovo היא הראשונה והיחידה שקיבלה אישור FDA לניתוחים רובוטיים זעיר פולשניים שהיא בעלת זרועות רובוטיות דמויות זרוע אנושית, שמספקות מוטוריקה עדינה ברמה אנושית, עם מפרקים בעלי יכולת סיבוב של 360 מעלות וגמישות במספר מישורים. הכלים הניתוחיים תוכננו לדמות את התנועות והיכולות של זרועות המנתחים, עם מפרקי כתף, מרפק ושורש כף יד. ניתן להחדיר מספר מכשירים לגוף המנותחים דרך חתך כניסה יחיד, ויכולת הסיבוב של 360 מעלות מאפשרת להימנע ממכשולים כמו גם גישה וזוויות עבודה מיטביים.

דביר כהן, מנכ"ל ומייסד שותף של מומנטיס אמר, "מינפנו את ההצלחה הקלינית של פלטפורמת Anovo בגינקולוגיה שמבוססת על הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו כדי להתרחב לכירורגיה כללית. בזכות גודלה והניידות שלה, המערכת מתאימה גם לבתי חולים כמו גם לקליניקות של רופאים, ששם ניתן לבצע את רוב ניתוחי הבקע (הרנייה). התכונות הייחודיות של המערכת מאפשרות ליותר מרכזים רפואיים, כולל מרכזים כירורגיים אמבולטוריים, לאמץ גישה ניתוחית רובוטית".

אייל ליפשיץ, שותף מנהל, קרן הון סיכון פרגרין, שמלווה את מומנטיס מהקמתה, הוסיף, "מומנטיס הגיעה להישגים משמעותיים בשנה החולפת כדי להרחיב את היכולת הקליניות של המערכת הרובוטית שלה. הוספת ניתוחים כלליים לניתוחים הגניקולוגיים הקיימים של המערכת, מאפשרת ליותר מנתחים וחולים להנות מהמערכת החדשנית הזו לניתוחים רובוטיים".

פרופ' יואב מינץ, מנהל היחידה לכירורגיה של הושט והקיבה, המרכז הרפואי הדסה, ירושלים, ויו"ר הועדה הטכנולוגית של האיגוד האירופאי לניתוחים אנדוסקופיים EAES, אמר, "לאורך הקריירה שלי, אני מחפש טכנולוגיות וטכניקות כרורגיות שיביאו לתוצאה הטובה ביותר לחולים שלי. הרובוט של מומנטיס מציע גישה ייחודית לכירורגייה רובוטית. הזרועות הגמישות יחד עם נקודת חדירה אחת מאפשרת תימרון משופר יחד עם גישה פחות פולשנית".

דר' פרדריק ה' מול, חבר בדירקטוריון מומנטיס ומייסד של Intuitive Surgical and Auris Health, הוסיף, "הקדשתי את הקריירה שלי לפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך בכירורגיה רובוטית, ואני סבור שהעתיד של רובוטיקה של רקמות רכות טמון במכשור גמיש. אני מאוד מתרשם מההישגים של הצוות במומנטיס. החברה יצרה כעת פלטפורמה רובוטית אמיתית, ומשום כך מדובר בטכנולוגיה ייחודית שתהיה לה השפעה מיידית על האופן בו מתנהלת כירורגיה כללית, בדומה להשפעה שלה על ניתוחים גינקולוגיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully