וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה: מדינה ראשונה חוסמת את ענקית הקניות הסינית

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 14:32

ממשלה אינדונזיה נוקטת צעדים דרמטיים נגד אפליקציית קניות סינית, בטענה שהיא פוגעת בעסקים מקומיים ומציעה תחרות לא הוגנת. על הכוונת: ענקית הקניות סינית Shine

טימו. GettyImages
טימו/GettyImages

אינדונזיה הודיעה על חסימת אתר הקניות הסיני הפופולרי טימו (Temu), אך לא מהסיבות שאולי חשבתם. בניגוד למקרים אחרים בהם מדינות חסמו פלטפורמות זרות מחשש לפרטיות המשתמשים או ריגול, הפעם המטרה היא להגן על העסקים הקטנים והבינוניים במדינה מפני התחרות העזה מצד טימו. "אנחנו לא כאן כדי להגן על מסחר אלקטרוני, אלא כדי להגן על עסקים קטנים ובינוניים. יש מיליונים שאנחנו חייבים להגן עליהם", אמר שר התקשורת במדינה.

במטרה להגן על השוק המקומי מפני השתלטות זרה, הוסיף השר כי הממשלה תחסום כל ניסיון של טימו להשקיע במסחר אלקטרוני אינדונזי, אם החברה תבחר באסטרטגיה כזו. עם זאת, ציין השר כי לא ידוע לו על כוונות כאלה מצד טימו נכון לעכשיו. בנוסף, הודיע השר כי הממשלה מתכננת לפעול באופן דומה גם נגד שירות הקניות הסיני Shein.

וזה לא הכל. במאמץ נחוש להגן על הכלכלה המקומית, ממשלת אינדונזיה לא מסתפקת רק בחסימת הגישה לאתר, אלא דורשת מענקיות הטכנולוגיה אפל וגוגל להסיר את אפליקציית טימו מחנויות האפליקציות שלהן, במטרה למנוע לחלוטין את השימוש בה במדינה.

טימו החלה את התרחבותה האגרסיבית למערב בשנתיים האחרונות, תחילה בארצות הברית בסתיו 2022, ולאחר מכן באירופה באפריל 2023, שם היא פועלת ביותר מתריסר מדינות, כולל בלגיה, צרפת וגרמניה. חברת האם, PDD Holdings, אף העבירה את מטה הפעילות הבינלאומית שלה משנחאי לדבלין במאי, צעד שמסמן את כוונותיה הגלובליות.

והמטרה של טימו היא ברורה: לחדור לשווקים חדשים באמצעות אסטרטגיה מוכחת של מחירים נמוכים באופן קיצוני, מבצעים אגרסיביים, ושיתופי פעולה עם משפיענים ברשתות חברתיות. החברה שואפת לשחזר את הצלחתן של ענקיות קניות סיניות אחרות, כמו עליאקספרס, שכבשה את העולם בסערה.

  • עוד באותו נושא:
  • Temu

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully