וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי יש מצלמה יותר טובה: אייפון 16 או גלקסי S24?

18.10.2024 / 11:00

בצד אחד אייפון 16 פרו מקס ומולו הגלקסי S24 אולטרה - מי מהם מצלם טוב יותר? תחליטו בעצמכם

אייפון 16 פרו מקס מול גלקסי S24 אולטרה - מי מצלם יותר טוב?/וואלה

המצלמה של האייפון 16 פרו מקס -

אפל בחרה לשמור על רוב מערך הצילום ללא שינוי מהדור הקודם, עם חיישן ראשי ברזולוציה של 48 מגה-פיקסל ומפתח צמצם f/1.8. זה לא בהכרח דבר רע - המצלמה של האייפון 15 פרו מקס הייתה מצוינת, והאייפון 16 פרו מקס ממשיך את המסורת הזו. אבל ההפתעה האמיתית היא מצלמת הזווית הרחבה החדשה, שגם היא מצוידת בחיישן 48 מגה-פיקסל. זה שדרוג משמעותי לעומת הדור הקודם, והתוצאות בהחלט ניכרות. התמונות חדות יותר, ועם פחות עיוותים בצדדים. גם הביצועים בתאורה נמוכה השתפרו פלאים.

ואם המספרים לא מדברים אליכם, יש עוד כמה שדרוגים במצלמה של האייפון 16 פרו ששווה להתעכב עליהם. אפל הציגה את מה שהיא מכנה "מצלמת Fusion 48 מגה-פיקסל", שמשלבת תמונה משני החיישנים כדי ליצור תמונה אחת מפורטת ומרשימה (טכנולוגיה שקיימת במכשירי אנדרואיד כבר כמה שנים). אבל גולת הכותרת היא מהירות הצילום המדהימה, שאפל מתארת כ"אפס השהיית תריס". במילים אחרות, המצלמה מצלמת את הרגע המדויק שבו אתם לוחצים על הכפתור, בלי שום עיכוב. זה שינוי משמעותי לעומת מצלמות ישנות יותר, שבהן היה צריך לצלם קצת לפני כדי לפצות על העיכוב הקל.

אייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ומה קורה בפועל? המצלמה באייפון 16 פרו מקס היא מהטובות ביותר - ואולי אף הטובה ביותר - שמצלמות מובייל יכולות להציע כיום. התמונות פשוט זורחות על המסך המצוין של האייפון, מלאות חיים, חדות ומפורטות להפליא, בין אם צולמו בתאורה אידיאלית או בתנאי תאורה מאתגרים. אפילו צילומי תקריב, שבעבר היו נקודת תורפה של סמארטפונים רבים, הפכו לקלים ומהנים בזכות המיקוד המהיר והמדויק.

אפילו כשמעבירים את התמונות למחשב ופותחים אותן על מסך גדול, הפירוט והחדות שלהן ממשיכים להדהים. כל עלה, כל טיפת מים, כל שערה - הכל נראה חד וברור להפליא. אפל הוסיפה גם כמה סגנונות חדשים (פילטרים) שמאפשרים לשחק עם האווירה של התמונה, וניתן לכוונן את הגוונים, הניגודות והחמימות של כל תמונה בעזרת משטח המגע הייעודי.

למעשה ניכר שאפל השקיעה מחשבה רבה בטכנולוגיית עיבוד התמונה, והתוצאות מדברות בעד עצמן. ונכון, למרות שההבדלים בין התמונות שצולמו באייפון 15 פרו מקס לבין אלו שצולמו באייפון 16 פרו מקס לא תמיד קופצים לעין במבט ראשון, בהשוואה מדוקדקת ניתן להבחין בשיפורים עדינים אך משמעותיים. התמונות החדשות חדות יותר והצבעים מעט עשירים יותר.

בגזרת הווידאו, אפל הוסיפה (לראשונה) תמיכה בווידאו 4K ב-120 fps ב-Dolby Vision. הצלחתי לצלם כמה סרטונים מדהימים של החתולים שלי, והאיכות הייתה פשוט מדהימה. הצבעים היו עשירים וחיים, והתנועה הייתה חלקה להפליא, אפילו בהילוך איטי.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

המצלמה של הגלקסי S24

מערך הצילום לא השתנה כמעט כלל מהדגם של שנה שעברה והוא עדיין מתבסס על מצלמה ראשית של 50 מגהפיקסל בתוספת שתי שחקניות חיזוק. רק עדשת הטלהפוטו היא מעט רחבה יותר (67 מ"מ במקום 70 מ"מ), אבל אולי זו ההשפעה של עיבודי הבינה המלאכותית והצילום המחשובי שיש השנה בדגם הזה, התמונות נראות מצוין - גם באור יום וגם בלילה.

גלקסי S24 פלוס. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
גלקסי S24 פלוס/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

כל התמונות נראות טוב, ברורות, ועם צבעים מאוזנים, אולי אפילו טיפה מאוזנים יותר מדי, וזה קצת ניכר בצילום הלילה (מעט עיבוד יתר). ברמות זום גבוהות בלילה הבחנו ברעשים, וזה קצת חבל. בסך הכל הביצועים במחלקת הצילום טובים, גם בצילומי נוף, מאקרו וצילומי לילה מלבד מה שהזכרנו.

אין הבדל משמעותי ממערך הצילום של שנה שעברה, אבל העיבוד החכם בתוספת יכולות העריכה מבוססות הבינה המלאכותית בהחלט עושות הבדל מסוים על אף החומרה הזהה למעשה.

seperator

רוצים לראות עוד פרקים ותכניות של וואלה +? הורידו ללא עלות את אפליקציית וואלה + לטלוויזיה החכמה שלכם ותוכלו ליהנות מעוד המון תכנים מעניינים ומגוונים.

ערוץ וואלה+ משודר גם בסלקום TV, פרטנר, יס + וסטינג TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully