וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הסמארטפון שלכם מתחמם והאם זה מסוכן?

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 10:13

למי שנתקל בהודעה המדאיגה שהסמארטפון שלו מתחמם - בלי פאניקה. הנה מדריך קצר של "וואלה טכנולוגיה" שמסביר מדוע זה קורה ומה אפשר לעשות כדי לשמור על הסמארטפון היקר שלכם

סמארטפון שרוף. ShutterStock
סמארטפון שרוף/ShutterStock

אמנם אנחנו כבר רשמית בסופו של הקיץ, אבל בישראל כמו בישראל - כמעט תמיד קיץ, ובקיץ חם, מה שגורם גם לסמארטפון שלכם להתחמם. יש מגוון סיבות שבגללן סמארטפון עלול להתחמם, אבל בישראל הסיבה הנפוצה היא שימוש בתוכנת ניווט שמעמיסה על המכשיר כמו Waze, בתוספת העובדה שהוא יושב מתחת לשמשת הרכב וחשוף לשמש ישירה - שילוב של הגורמים האלה יגרום לסמארטפון שלכם להוציא הודעת התרעה מלחיצה על התחממות, ולהגביל את הפעילות שלו.

למה הסמארטפון שלנו מתלהט?

מבחינת גורמים להתחממות של טלפון חכם יש כמה כאלה: מלבד הגורם שכבר הזכרנו שהוא שמש ישירה, אפשר למנות שהייה בסביבות חמות כמו להשאיר אותו ברכב או לקחת אותו אתכם למרחצאות או אולי אתם עובדים בסביבה תעשייתית עם טמפרטורות גבוהות. סיבות נוספות להתחממות המכשיר (לרוב בגלל חום שנפלט מהמעגלים האלקטרוניים, מה שמכונה גם לוח אם) הן אפליקציות תובעניות או פשוט כאלה ש-"טוחנות" את המעבד וגורמות לו לעבודה מאומצת מאוד כמו משחקים כבדים או להבדיל - רוגלות ותוכנות נוזקה, ולפעמים פשוט באג בתוכנה יגרום למעבד בטלפון שלכם להתאמץ ולהזיע. ולבסוף, גם טעינה של המכשיר גורמת להתחממות, הפעם דווקא של הסוללה - כחלק מההליכים הכימיים השגרתיים שמתרחשים בסוללה בעת טעינה.

נמצאים כמעט בכל מוצר חשמל שאנחנו מכירים: סוללות ליתיום-יון. ShutterStock
חלק מההליכים הכימיים השגרתיים שמתרחשים בסוללה בעת טעינה. סוללה באייפון/ShutterStock

האם זה מסוכן ומה קורה למכשיר?

האם התחממות סמארטפון היא מסוכנת לנו? התשובה היא לא. בכל המכשירים המודרניים יש חיישני טמפרטורה פנימיים ומעגלי בטיחות שבמקרה של התחממות יפסיקו את הטעינה, ויגבילו את פעילות המעבד בכוונה כדי למנוע התחממות יתר ונזק לרכיבים האלקטרוניים או סכנת התלקחות. אבל, אם תתעקשו למשל להמשיך ולהטעין את הטלפון שלכם גם כשהוא תחת שמש קופחת ברכב, אתם עלולים לגרום נזק ארוך טווח לסוללה או לרכיבים אחרים, וחבל. תופעות נוספות שיכולות להתרחש כתוצאה מההגבלות הן כמובן קריסה של אפליקציות שיסרבו לעבוד, איטיות בתגובה או אפילו סמארטפון שייתקע כליל, או יעשה אתחול ללא הודעה מוקדמת.

מה לעשות כשהסמארטפון מתחמם?

אז מה אפשר לעשות? דבר ראשון, אם מגיעה הודעה כזו, לא להתעלם ממנה. נתקו את הטלפון מהטעינה, ובמידת האפשר העבירו אותו למקום קריר יותר ולא חשוף לשמש. אם אתם משתמשים באפליקציה כבדה אך לא חיונית לכם באותו רגע, כבו אותה ואפשרו לטלפון "לנוח" ולהתקרר קמעה, לפני שתמשיכו לחסל אויבים בפורטנייט. גם הפעלה יזומה מחדש, ולהשאיר את הטלפון קצת לנוח אחרי זה לא תזיק, במקרה ויש לכם שירות שרץ ברקע ו-"טוחן" את המעבד.

איך מונעים התחממות יתר?

ואיך נמנעים מהודעות התחממות? גם כאן יש כמה טריקים ודברים שאפשר לעשות. למשתמשים בסמארטפון ברכב - מקמו את עריסת הטלפון בסמוך לפתח מיזוג אוויר, כך שבשעת הצורך או בכלל, תוכלו פשוט לכוון זרם אוויר קר לכיוון המכשיר, מה שיעזור לו לשמור על טמפרטורת עבודה פנימית סבירה (אפל מגדירים זאת כבין אפס ו-35 מעלות צלסיוס).

כדי למנוע התחממות כתוצאה מתוכנות בעייתיות במקרה או במכוון, הקפידו לעדכן את האפליקציות שלכם, ובצעו מדי פעם סריקת אבטחה כדי לוודא שאף אפליקציה זדונית לא התגנבה לכם לטלפון. במכשירי אנדרואיד ואייפון, השתמשו באפשרות הטעינה המסתגלת (Adaptive Charging או Optimized Charging באפל) אם הסוללה שלכם לא ריקה לגמרי. זה גם ימנע התחממות של הסמארטפון כתוצאה מטעינה מהירה (ש-"דוחפת" לו הרבה זרם), וגם יאריך בכללי את חיי הסוללה שלכם. וטיפ נוסף: התרחקו ממטענים זולים ולא מוכרים, והשתמשו רק במטענים מקוריים או ממותגים ידועים ואיכותיים שמסוגלים לספק זרם יציב ומנוהל לסוללה.

בכל מקרה, מה שאתם לא עושים - אל תדחפו את האייפון למקפיא!

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully