וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הבינה המלאכותית: אמזון רוצה להקים כורים גרעיניים

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 12:28

אמאזון משקיעה בכורי SMR כדי לספק אנרגיה ירוקה למרכזי הנתונים שלה ולפיתוח בינה מלאכותית, ומצטרפת לגוגל במגמה של חברות טכנולוגיה התומכות באנרגיה גרעינית

אמאזון. ShutterStock
אמאזון/ShutterStock

ענקית הטכנולוגיה אמזון הודיעה על השקעה בחברת X-energy האמריקאית, המפתחת כורים גרעיניים מודולריים קטנים (SMR). ההשקעה היא חלק משיתוף פעולה שמטרתו לספק חשמל דל פחמן למרכזי הנתונים של אמזון ולתוכניות הבינה המלאכותית שלה - שדורשת הרבה מאוד כוח חישוב.

כורי SMR, קיצור של Small Modular Reactors, הם כורים גרעיניים קטנים יותר ובעלי תפוקה נמוכה יותר בהשוואה לכורים גרעיניים מסורתיים, אך מסורבלים. גודלם הקטן ותכנונם המודולרי מאפשרים לייצר אותם במפעל ולהוביל אותם לאתר ההתקנה, מה שמפשט את תהליך הבנייה ומפחית את העלויות.

X-energy מסרה לפייננשל טיימס כי אמזון הובילה סבב גיוס של 500 מיליון דולר, שיסייע לחברה לממן את הפיתוח והרישוי של הדור החדש של כורי SMR, שלטענתה יעילים יותר מכורים גרעיניים גדולים. זוהי לא ההשקעה היחידה של אמזון בתחום האנרגיה הגרעינית. החברה תומכת גם בפרויקט SMR במדינת וושינגטון, ותשתף פעולה עם חברת החשמל Dominion Energy לבחינת פיתוח פרויקט דומה בווירג'יניה.

תחנות כוח גרעיניות באיטליה. GettyImages
תחנות כוח גרעיניות באיטליה/GettyImages

אמזון ו-X-energy מתכננות להפעיל יותר מ-5 גיגה-וואט של חשמל שיופק באמצעות כורי SMR עד 2039, כמות המספיקה לספק חשמל ל-4 מיליון בתים. ההשקעה של אמזון היא האחרונה בשורה של הכרזות מצד חברות טכנולוגיה התומכות בפרויקטים גרעיניים, כחלק ממאמץ להבטיח מקורות אנרגיה דלי פחמן.

השבוע הזמינה גוגל שישה עד שבעה כורים מודולריים קטנים מחברת Kairos Power מקליפורניה, והפכה לחברת הטכנולוגיה הראשונה שמזמינה תחנות כוח גרעיניות חדשות. בנוסף, ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט וחברת האנרגיה קונסטליישן אנרג'י חתמו בחודש שעבר על הסכם כוח שמטרתו לסייע בהחייאת יחידה של הכור Three Mile Island בפנסילבניה. הכור ידוע לשמצה בשל התאונה הגרעינית החמורה ביותר שאירעה בארה"ב בשנת 1979.

עם זאת, יש לציין כי כורים אלו עדיין לא קיימים בארצות הברית. חברת NuScale, החברה האמריקאית היחידה עם רישיון לבניית SMR, נאלצה לבטל את הפרויקט הראשון שלה בשנה שעברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אמאזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully