וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון מפורז לאפל בקרב השעונים: זכתה ב-250 דולר

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 11:09

במסגרת קרב זכויות יוצרים שלה עם יצרנית ציוד המדידה הרפואית מאסימו, זכתה אפל להכרה כי גם הפטנטים שלה הופרו בידי מאסימו, שכזכור תבעה אותה במקור והביאה לעצירת מכירות של שעוני אפל. אפל זכתה בפיצוי זעיר של 250 דולר, אבל הודיעה כי התביעה שלה איננה לצורכי רווח

אפל. ShutterStock
אפל/ShutterStock

אפל זכתה לניצחון מפורז בסוף השבוע האחרון, נגד יצרנית ציוד המדידה הרפואית והשעונים החכמים מאסימו. ביום ששי חבר מושבעים של בית משפט פדרלי קבע כי מאסימו הפרה כמה פטנטים של אפל, ואפל פוצתה ב-250 דולר בלבד - סכום זעום בהתחשב בהיקף המחלוקת.

אולם ג'ון דסמראייס, עורך הדין של אפל בתביעה הודיע לחבר המושבעים בטיעוני הסיכום שלו, כי כסף זה לא העיקר כאן. המושבעים קבעו שמאסימו, יצרנית של השעון החכם W1 ועוד ציוד מדידה רפואי, הפרה פטנט אחד, ואילו עיצוב המטענים שלה הפר פטנט אחר, והכל ביודעין.

אפל ווטש 10. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לב המחלוקת: השעון החכם של אפל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

יש להזכיר כי מוקדם יותר השנה, אפל נאלצה להפסיק למכור את שעון סדרה 9 שלה ואת שעוני אולטרה 2 החדשים עם מדידת חמצן בדם, בעקבות פסיקה של נציבות הסחר הבינלאומית שקבעה כי אפל הפרה את הפטנטים של מאסימו בנושא. תכונת מדידת החמצן בדם נעדרת גם משעוני סדרה 10 החדשים, ככל הנראה בגלל התביעה המדוברת.

יש לשער שהתביעה הנגדית והזכיה בה, תשמש את אפל בהמשך הקרב המשפטי ובניסיון להחזיר את השעונים שלה למדפים מול תביעת פטנטים של חברה מתחרה. ייתכן גם שאפל תערער על פסק הדין או תבקש סעדים נוספים, כמו צו מניעה נגד מסימו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully