וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה החדשה שתחולל מהפכה בנגישות לתרופות

האפליקציה החדשה של "חברים לרפואה" - מתנדבי Code For Israel שדרגו את הליך הנגשת התרופות למי שצריך אותן

חברים לרפואה - אפליקציה איסוף תרופות. יחצ,
חברים לרפואה - אפליקציה איסוף תרופות/יחצ

"חברים לרפואה", העמותה הגדולה בישראל להנגשת תרופות, רשמה לאחרונה הישג חשוב בשירות לקהילה עם שיפור תהליכי תרומת התרופות ואיסופן בעזרת אפליקציה ייעודית חדשה, ה-"גט טקסי של עולם התרופות". את האפליקציה פיתחו עבור "חברים לרפואה" המתנדבים של CODE FOR ISRAEL ומטרתה העיקרית לפשט את הלוגיסטיקה הטכנית של הליך התרומה.

האפליקציה מציעה מפה מסומנת שבה מצוין היכן נמצא המוקד הקרוב ביותר שבו ניתן לתרום את התרופות העודפות. בנוסף, כאשר האפליקציה מזהה כי מדובר בתרומת תרופה יקרה או נדירה, היא יוצרת תיעדוף של איסוף התרופה. "בזכות ההתקדמות הטכנולוגית הזו", מוסרים בעמותה, "נרשם גידול משמעותי בפניות לתרומות בשל היעילות בעיבוד המידע שמתקבל".

Code for Israel: תעשיית ההייטק המקומית נרתמת

Code for Israel הוא אחד המיזמים המרגשים והאפקטיביים בתקופה זו, הכולל מאות מתנדבים מעולם ההייטק המקומי שהתגייסו לסייע ולרתום את הטכנולוגיה וההון האנושי הייחודי של "הסטארט אפ ניישן" על מנת להעניק פתרונות טכנולוגיים לסוגיות שונות התומכות בחברה ובקהילה - בצל המלחמה.

למעשה, "קוד פור ישראל" הוקם מלכתחילה כדי לגשר על הפער הקיים בין עולם ההייטק לעולמות החברתיים והציבוריים, ובשנים האחרונות מאות מתנדבי התנועה היו שותפים לפרויקטים חברתיים מסקרנים וחשובים, הרותמים את הקדמה הטכנולוגית ואת ייחודיותה של אומת הסטארט-אפ, כדי לסייע ולייעל את המגזר החברתי בישראל. בשנה החולפת שמאז פרוץ המלחמה, נדרשות אלפי העמותות בישראל למקסימום פעילות (ולא פעם - עם מינימום כוח אדם). כאן נכנס לתמונה ארגון "קוד פור ישראל" עם פרויקטים שנועדו לשכלל ולמנף את פעילות העמותות הללו בשגרה- ובעיקר בחירום.

Code for Israel מורכב מקהילה של למעלה מאלף מתנדבים מעולמות הדאטה, תוכנה, מוצר, מערכות מידע, יזמות ועוד. בשגרה, עוסק הארגון בעיקר בפיתוח והטמעת פתרונות טכנולוגיים לגופים חברתיים בישראל, במטרה להגביר את האימפקט החברתי, ולרתום את היכולות של ההייטק לייעול התהליכים של ארגונים אלו. במהלך המלחמה, הוסבו מאמצי הפעילות כדי לסייע לעמותות ולמיזמים במערך החירום - מסיוע טכנולוגי בהקמה מאפס של ממשקים שונים לצד הטמעה או פיתוח של פתרונות טכנולוגיים, במטרה להגדיל ולייעל את כמות ואופן הטיפול ולאפשר לארגונים להתמקד בעבודת הקודש שהם עושים. מבין עשרות הפרויקטים בהם טיפלו "קוד 4 ישראל", מספר ארגונים שנדרשו להתאמות ספציפיות הנוגעות למלחמה והשלכותיה, כמו הטמעת מערכות ניהול וזימון פגישות לעמותות המעניקות תמיכה וסיוע נפשי לנפגעים.

ברוך ליברמן, מנכ"ל חברים לרפואה. יחצ,
ברוך ליברמן, מנכ"ל חברים לרפואה/יחצ

בקרב מומחים לכלכה שיתופית, נחשבת ישראל לפורצת דרך ברמה עולמית בתחום של שיתוף תרופות. הרגולציה בתחום רגיש זה בעולם המערבי מאוד מורכבת, והיכולת של הצדדים העוסקים בדבר בישראל- למצוא מנגנונים שמאפשרים העברת תרופות מיד ליד, הביאה לניצול מיטבי של עשרות מיליוני שקלים. מדובר בסכומים שמישהו אחר, מטופלים, קופות או חברות ביטוח כבר שילמו אותם, ולולא ההתאמה הרגולטורית היו "הולכים לפח" ויורדים לטמיון יחד עם התרופות. בהקשר זה, הפעילות של עמותת "חברים לרפואה" היא מודל מרתק וייחודי בעולם של כלכלת השיתוף: במתח בין הרצון לשמור על שרשרת אספקה נאותה ובטוחה לתרופות, לבין הצורך לדאוג לחולים שאינם מסוגלים לממן תרופות חיוניות - מצא המחוקק הישראלי דרך להתגמש, תוך כדי צמצום למינימום של הפגיעה הפוטנציאלית באיכות התרופות המחולקות לחולים.

במודל הכלכלה השיתופית, המשק מבוסס על עקרונות השימוש החוזר בחומרי הגלם, הפקת מרב הערך מהמשאבים הקיימים ומזעור הפסדים, ומרחיב אותם לעולם החברתי. נדבך נוסף במודל הוא השימוש בטכנולוגיה מתקדמת, במטרה לצמצם פערים חברתיים באמצעות העברת עודפים אל המקומות החסרים אותם: דיווחי און-ליין על עודפי בגדים, ריהוט וכלי בית, והעברתם למוקדי חלוקה; אפליקציה להצלת מזון מדוכני השוק רגע לפני שהם מושלכים לפח וכדומה. מנגנונים מתקדמים אלה של איסוף נתונים, מאפשר קבלת תמונת מצב עדכנית בכל רגע נתון, אודות מקומות העודף ומקומות החוסר, וחיבורם למתודות שינוע חכמות, לקידום הקהילה ולצמצום הפערים החברתיים. בעולם התרופות, זכויות החולה מבוססות על נגישות כלכלית ולוגיסטית לתרופות. בהקשר זה, התפיסה של הכלכלה השיתופית לוקחת את הנגישות צעד אחד קדימה- לאחריות קולקטיבית לזכותו של הפרט לקבל את התרופות להן הוא זקוק. "חברים לרפואה" עושים בדיוק את זה : פועלים לספק לאזרחים את התרופות להן הם זכאים, ללא תלות באפשרות תשלום או במיקום גיאוגרפי, באמצעות הקמת מערך של מאות מתנדבים לאיסוף עודפי תרופות- ופיזורן בהתאם לביקוש.

הקול האזרחי והבריאות הדיגיטלית : המסע המשותף עם "חברים לרפואה"

איך מייעלים את החיבור בין אלו שיש להם תרופות עודפות או מיותרות - לאנשים שהכי זקוקים להן? מענה לסוגיה זו היווה את האתגר המרכזי בחיבור ובשיתוף הפעולה בין "חברים לרפואה" ובין "קוד 4 ישראל". בפרויקט זה, האתגר שעמד בפני צוות המתנדבות והמתנדבים היה גם לייצר ממשק שימושי ונגיש שיגדיל את פוטנציאל התרומה, וגם להטמיע כלי לניהול ה- Back office בצורה יעילה. אחרי אפיון מעמיק, הצוות פיתח אפליקציה שמנגישה את כל תהליך התרומה בצורה נוחה, והטמיע מערכת CRM של Monday כדי לנהל את כל ה Back office הרלוונטי. בזכות הפיתוח של הצוות, העמותה לא צריכה להתעסק בטלפונים כדי לחבר את התורמים לנקודת האיסוף הקרובה אליהם ביותר - האפליקציה מבצעת את ה"שידוך" אוטומטית, לפי זיהוי מיקום. בשילוב עם המערכת של Monday, הפלטפורמה מספקת פתרון מקיף שמחבר בין תרומה לצורך, שמבטיח שהתרופה הנדרשת תגיע לידיים הנכונות, בשלמותה.

ברוך ליברמן מנכ"ל "חברים לרפואה": " מדי שנה, תרופות בשווי עשרות מיליוני שקלים מושלכות לפח מחוסר שימוש, כאשר יש אנשים שצריכים אותן. האפליקציה שפותחה המותאמת ככפפה ליד למידות העמותה וצרכיה, מעניקה לנו ארגז כלים יעיל בצורה בלתי רגילה. התוכנה ידידותית ונוחה לשימוש, ומאפשרת לטפל בהרבה יותר תרומותו פניות, לטפל במאות מטופלים חדשים ולקבל הרבה יותר תרופות. בעזרת שיתוף הפעולה המרגש, החזון שלנו הופך למציאות: פיתוח טכנולוגי שמרחיב את האימפקט של העמותה, ומשפר את הזמינות והאפקטיביות של השירות שלה. או במילים אחרות: פיתוח טכנולוגי שמציל חיים". עוד מוסיף ליברמן, כי "מאז פרוץ המלחמה, מתמודדת העמותה עם ביקושים חריגים לציוד רפואי ותרופות, כאשר עשרות אלפי אנשים פונו מבתיהם ונזקקים לסיוע גם בהיבטים אלו. הפרויקט המשותף עם "קוד 4 ישראל" , שהתחיל כבר לפני כמעט שנה, הואץ בעקבות המצב ועלה לאוויר. האפליקציה הייעודית שמנגישה את כל תהליך תרומת התרופות בהליך מהיר של "שני קליקים", מאפשרת למי שרוצה לתרום תרופות עודפות, לעשות את זה בקלות ובנוחות ע"י הכוונה לאחת מנקודות האיסוף של העמותה ברחבי הארץ, או חיבור לצוות העמותה אחרי שכל המידע לגבי התרופות נאסף מהתורמים והתורמות".

  • עוד באותו נושא:
  • תרופות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully