וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט פיטרה עובדים שארגנו עצרת זיכרון לפלסטינים

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 20:38

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט פיטרה שני עובדים שהביעו תמיכה בפלסטינים והתנגדו למכירת שירותי ענן לממשלת ישראל, זאת לאחר שארגנו עצרת זיכרון בקמפוס החברה לזכר קורבנות פלסטינים מאז 7 באוקטובר

מיקרוסופט. ShutterStock
מיקרוסופט/ShutterStock

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר 2023, נחשפנו למגוון של סיפורים המדגישים את המורכבות של ניווט חברות בסכסוך הישראלי-פלסטיני. בעוד שחלקן מעדיפות לשמור על נייטרליות, אחרות נוקטות עמדה נחרצת. מיקרוסופט, כך נראה, משתייכת לקבוצה השנייה, כפי שמעיד המקרה הבא: שני עובדים פוטרו לאחרונה לאחר שארגנו עצרת זיכרון לא מאושרת במטה החברה לזכר פלסטינים שנהרגו בעזה בשנה האחרונה. לפי דיווח של סוכנות הידיעות AP, שני העובדים קיבלו הודעת פיטורים בשיחת טלפון ביום חמישי בלילה, שעות ספורות לאחר קיום האירוע בקמפוס מיקרוסופט ברדמונד, וושינגטון.

השניים היו חברים בקבוצת עובדים בשם "No Azure for Apartheid" המתנגדת למכירת טכנולוגיות מחשוב ענן של מיקרוסופט לממשלת ישראל. לטענתם, האירוע היה דומה לאירועים שאורגנו בעבר על ידי מיקרוסופט למען אוכלוסיות אחרות. כידוע, מיקרוסופט מעסיקה בישראל אלפי עובדים באחד ממרכזי הפיתוח הגדולים בעולם.

"יש לנו כל כך הרבה חברי קהילה במיקרוסופט שאיבדו בני משפחה, חברים או אנשים אהובים", אמר עבדו מוחמד, חוקר ומדען נתונים בחברה ואחד המארגנים. עם זאת, החברים בקבוצה בחרו להתאבל ההורגים בצד הפלסטיני, ולא על למעלה מ-1,300 ישראלים שנרצחו ב-7 באוקטובר על ידי ארגון הטרור חמאס. "מיקרוסופט כשלה בלספק את המרחב שבו נוכל להתאבל יחד ולכבד את זכרם של אנשים שכבר אינם יכולים לדבר בעד עצמם", אמר עבדו.

בתגובה, הודיעה מיקרוסופט ביום שישי כי פיטרה מספר עובדים בהתאם למדיניות הפנימית שלה, אך נמנעה מלספק פרטים נוספים. מוחמד, שמוצאו ממצרים, אמר לסוכנות הידיעות AP כי הוא זקוק כעת לעבודה חדשה בתוך חודשיים כדי לשמור על אשרת העבודה שלו ולהימנע מגירוש.

עובד נוסף שפוטר, חוסאם נסר, מסר ל-AP כי מטרת העצרת הייתה "לכבד את זכר הקורבנות הפלסטינים בעזה ולהסב את תשומת הלב לשותפות של מיקרוסופט במצב בעזה", בשל השימוש בטכנולוגיות שלה על ידי הצבא הישראלי.

מקרה זה מצטרף לשורה של מקרים בהם חברות טכנולוגיה גדולות נקלעות למחלוקות פוליטיות סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בתחילת השנה, גוגל פיטרה מעל 50 עובדים בעקבות הפגנות פרו-פלסטיניות, במחאה על כך שהחברה מספקת לממשלת ישראל שירותי ענן.

מיקרוסופט מסרה בהודעה לעיתונות: "החברה מחויבת לשמור על סביבת עבודה מקצועית ומכבדת. בשל שיקולי פרטיות וסודיות, לא נוכל לספק פרטים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully