וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסטגרם מודה: מורידים איכות של סרטונים לא פופולריים

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 10:40

אינסטגרם הודתה בסוף השבוע כי היא מורידה את האיכות של סרטונים שלא צוברים מספיק צפיות, במטרה לחסוך במשאבים. אדם מוסרי, מנכ"ל החברה, חשף כי איכות הסרטון נקבעת לפי אלגוריתם המביא בחשבון את מספר הצפיות. וזה לא הכל

אינסטגרם. ShutterStock
אינסטגרם/ShutterStock

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, חשף בסוף השבוע מדוע חלק מהסרטונים בפלטפורמה נראים באיכות ירודה, בעיקר זמן רב לאחר הפרסום. התשובה, מסתבר, קשורה לכמות הצפיות. במהלך דיון פומבי, הודה מוסרי כי אינסטגרם מורידה את האיכות של סרטונים שלא צוברים מספיק צפיות לאורך זמן, במטרה לחסוך במשאבי אחסון ורוחב פס. לדבריו, החברה שואפת להציג את הסרטונים באיכות הגבוהה ביותר האפשרית, אך נאלצת להתפשר במקרים בהם הסרטון לא זוכה לתשומת לב רבה.

"באופן כללי, אנחנו רוצים להציג את הסרטונים באיכות הגבוהה ביותר שאנחנו יכולים", אמר מוסרי. "אבל אם סרטון לא נצפה במשך זמן רב - כי הרוב המכריע של הצפיות הוא בהתחלה - נעבור לסרטון באיכות נמוכה יותר". מוסרי הוסיף כי איכות הסרטון תשודרג שוב אם הוא יהפוך פופולרי יותר במועד מאוחר יותר.

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם. GettyImages
אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם/GettyImages

בתגובה נוספת, מוסרי הודה כי איכות הסרטונים מושפעת גם מפופולריות היוצר. "אנחנו מעדיפים איכות גבוהה יותר (קידוד אינטנסיבי יותר של CPU ואחסון יקר יותר עבור קבצים גדולים יותר) עבור יוצרים שמניעים יותר צפיות", אמר.

הדברים עוררו דאגה בקרב יוצרים קטנים, שטוענים כי הדבר מעמיד אותם בעמדת נחיתות מול יוצרים גדולים יותר. מוסרי ניסה להרגיע את הרוחות וטען כי מערכת הביצועים "פועלת ברמה מצרפית, לא ברמת צופה בודד... זו לא סף בינארי, אלא סולם הזזה". הוא הוסיף כי השינוי באיכות "לא נראה משמעותי" בפועל וכי הצופים מתעניינים יותר בתוכן הסרטון מאשר באיכותו.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully