וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בימים אלו: שיתוף פעולה גרמני-ישראלי יוביל לחדשנות ופריצות דרך?

למרות המצב הבטחוני המורכב, סטודנטים מדרום הארץ וממחוז בוואריה שבגרמניה נפגשו במינכן, על מנת לפתח רעיונות ולפתור אתגרים בינלאומיים מתוך התעשייה הגרמנית. מכלי AI לניהול מו"מ ועד צעצוע שמפחית חרדות אצל ילדים - הרעיונות הטובים ביותר עתידים להתפתח לסטארט-אפ

המשלחות ביחד. STMW,
המשלחות ביחד/STMW

גם בזמן המלחמה, אנשי ההייטק ועולם היזמות הישראלי מוכיחים כי הם כנראה עשויים מחומר אחר ולא נותנים לאף אחד לעצור אותם כדי להתפתח ולייצג את המדינה בכבוד. למרות המציאות הלא פשוטה בימים אלו וביטולי הטיסות, כ-15 סטודנטים מבאר שבע והדרום הצליחו להמריא בשבוע שעבר מתל אביב למינכן, ולקחת חלק בתוכנית מאיץ השותפות בין מחוז בוואריה שבגרמניה לישראל Bavaria Israel Partnership Accelerator (BIPA).

מטרת התוכנית היא לחבר וליצור צוותי עבודה בינלאומיים, על מנת להביא לפתרונות של אתגרים טכנולוגיים ועסקיים גלובליים מתוך התעשייה הגרמנית בתחומים של בריאות, טכנולוגיות, רכב, שירותים ציבוריים, אבטחת מידע ואחרים.

האירוע במינכן. Tech7,
האירוע במינכן/Tech7

התוכנית הינה שיתוף פעולה גרמני-ישראלי זוכה פרס "מרכז פרס" וחלק מתוכניות האתגרים אותן מובילה בישראל עמותת Tech7 הדרומית שפועלת למנף סטארט-אפים ולעודד יזמות מהנגב, ומיועדת לטפח חדשנות ולחזק את הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות על ידי חיבור ויצירת צוותים בינלאומיים ורב תרבותיים של סטודנטים, מוסדות ציבור וחברות מסחריות בכירות הפועלות בגרמניה ובישראל.

במסגרת המיזם המשתתפים עברו סדנאות על שיטות חדשניות לפתרון האתגרים שהציבו המוסדות והחברות המסחריות המובילות בגרמניה. הצוותים נדרשו לפתח פתרונות מותאמים לאתגרים אלו תוך ליווי צמוד של מנטורים מקצועיים. מתוך הרעיונות שהועלו, חלקם לפחות עתידים להתפתח לסטארט-אפים שיקומו גם בישראל.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
המשלחת הישראלית. Tech7,
המשלחת הישראלית/Tech7

כאמור במסגרת המפגשים, חברות מובילות בתעשייה הגרמנית הציגו בפני המשלחות את האתגרים השונים. אחד האתגרים עליהם עבדו הצוותים הוא פיתוח של כלי ה ,AI- Negotiation Coach- כלי וירטואלי מבוסס בינה מלאכותית שמטרתו לשפר את כישורי המשא ומתן. את האתגר הזה הציבה חברה גרמנית גדולה לחלפי רכב שמבקשת ליעל את תהליך המכירות של עובדיה.

עוד פיתוח שבו הם התמקדו הוא הצעצוע "קובי", מדובר בצעצוע שנועד עבור ילדים עם מחלות כרוניות ארוכות טווח. המטרה של הצעצוע הוא להפחית את הלחץ והחרדה שילדים אלו מתמודדים עמם. בנוסף עבדו המשלחות גם על מכשירים אלקטרוניים בתחומי הטיפול הפיזיותרפי, מכשירי כושר חכמים המתאימים את עצמם למתאמן ועוד.

במהלך המפגש הגיעו לכבד את המשתתפים סגן שר המשרד לכלכלה וקיימות של ממשלת בוואריה טביאס גוטהרד, סגן נשיא אוניברסיטת HM תומאס סטהמפ ומנכ"ל מרכז החדשנות הגרמני קלאוס סלייר. אירוע מרגע נרשם כאשר באחד הימים כל המשלחת הישראלית הלכה לבית כנסת מקומי לחגוג את חג הסוכות ואליהם הצטרפה כל המשלחת הגרמנית.

האירוע במינכן. Julia Bergmeister,
האירוע במינכן/Julia Bergmeister

תוכנית BIPA מובלת בגרמניה על ידי מספר שותפים מרכזיים, כאשר המיזם מנוהל על ידי מרכז שטרשג ליזמות (SCE) של האוניברסיטה למדעים יישומיים במינכן ,(MUAS)המספק את התשתית וההנחיה האקדמית והמקצועית למיזם.

זהו המחזור ה-13 של התוכנית בת שלושת החודשים, שהתחילה במינכן וצפויה להסתיים בישראל. המיזם החל עוד בשנת 2015 בהשתתפות למעלה מ-50 חברות עסקיות ויותר מ-300 משתתפים.

"BIPA פיצחה את השילוב בין שיתופי פעולה בינלאומיים לניצול היתרונות של תרבויות שונות לחדשנות פורצת דרך. שבוע ה-workshop בגרמניה היה יוצא דופן, עם צעירים מבטיחים וחיבור עמוק במיוחד הסטודנטים הגרמנים לישראלים", סיכמה אביטל ניסימפור , COO ב Tech7- ומי שייצגה את העמותה במשלחת לגרמניה.

  • עוד באותו נושא:
  • חדשנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully