וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש ברשת: תולעת עם תאריך תפוגה

19.5.2003 / 11:35

התולעת, העונה לשם Mankx או Playh, מתחזה לאימייל ממרכז התמיכה של מיקרוסופט, ומתפשטת במהירות יחסית; ואולם, מנגנון השמדה עצמית פנימי ימנע ממנה להפיץ את עצמה לאחר ה-31 בחודש

תולעת חדשה העונה לשם המיסתורי Mankx או Playh מתפשטת ברשת. ככל הידוע כרגע, מתפשטת התולעת במהירות רבה יחסית לתולעים מהתקופה האחרונה.

התולעת מגיעה כהודעת דואר מהכתובת support@microsoft.com ומתחזה לאימייל ממרכז התמיכה של מיקרוסופט. בכותרת ההודעה ניתן למצוא כותרות כמו: Your details, Approved (Ref: 38446-263) וכותרות נוספות. עם פתיחת הקובץ המצורף להודע מעתיקה את עצמה התולעת למספר מקומות במחשב. בנוסף היא שולחת את עצמה לכל כתובת דואר אלקטרוני שהיא מוצאת בפנקס הכתובות של המשתמש ובקבצים אחרים.

מבדיקה של התולעת שנערכה על ידי חברת סימנטק עולה כי בתוך התולעת מוטבע תאריך תפוגה והוא ה-31.5.2003. לאחר תאריך זה התולעת לא תפיץ את עצמה. לא ברור מדוע שילבו היוצרים את מנגנון ההשמדה העצמית הזה בתולעת.

כנהוג במקרים כאלו, נחזור על ההמלצות הרגילות. יש להימנע מפתיחת אימיילים שהגיעו ממקורות חשודים או מכתובות לא מזוהות. גם אימיילים שנושאים עימם קבצים חשודים מומלץ למחוק באופן מיידי. מומלץ להתקין במחשב תוכנת אנטי וירוס ולעדכן אותה בצורה שוטפת. חברות האנטי-וירוס הגדולות כבר הפיצו עדכונים כנגד התולעת החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully