וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר חדש מציג סקרי דעת קהל בישראל

24.12.2003 / 11:12

המכון הישראלי לדמוקרטיה העלה לרשת אתר ובו סקרי דעת קהל מקום המדינה ועד היום בנושאים כמו תהליך השלום, אמון במערכת הפוליטית, יחסים בין עדות ועוד

המכון הישראלי לדמוקרטיה, העלה לרשת אתר ובו מאגר סקרי דעת קהל מאז קום המדינה ועד היום. את הסקרים ערך מכון גוטמן למחקר חברתי שימושי והם מכילים נתונים על מדדים חברתיים שונים כמו עמדות הציבור בנושא תהליך השלום, אמון במערכת הפוליטית, יחסים בין עודות שונות ואפילו מצב הרוח הלאומי.

המאגר כולל כ-1200 מחקרים שנערכו מאז שנת 1947- שנת היווסדו של מכון גוטמן, ועד היום. פרופ' אשר אריאן, עמית בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה שמונה למנהל המדעי של ארכיון מרכז גוטמן, אומר כי סבך הקשיים שעמם התמודדה ומתמודדת החברה הישראלית, כמו גם מגוון ההישגים, באים לידי ביטוי במחקרים אלה. גלי העלייה הגדולים, הצנע הכלכלי ולמולו תקופות השגשוג במשק, שנות מלחמה לצד המאמצים לעשיית שלום.

הסקרים נערכו במתכונת קבועה, בדרך-כלל פעמיים או שלוש בחודש, כדי לערוך מעקב אחר תהליכים דינמיים בהתנהגות הציבור בסקטורים שונים. האוכלוסייה הנחקרת הייתה מדגמים מייצגים של כ-600 איש בשבוע.

את הסקרים ניתן להוריד (בתשלום) כקבצי SPSS. מקליקים על "הסקר השוטף", אח"כ על כפתור "חיפוש סקרים". החיפוש מתבצע בשני אופנים: לפי נושא מסוים או לפי מילת מפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully