וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת האינטרנט בת 35

30.8.2004 / 13:04

לפני 35 שנים חיבר מדען שני מחשבים זה לזה וסלל את הדרך להתפתחות האינטרנט

סטפן קרוקר וחברו לספסל הלימודים וינטון קרף היו שני תלמידים אשר הצטרפו למורה שלהם במעבדת המחשבים באוניברסיטת UCLA בתאריך 2.9.1969. המורה שלהם – פרופסור לן קליינרוק ערך באותו הזמן ניסויים בתקשורת בין שני מחשבים, באותו יום הוא גם הצליח. בחודש ינואר 1970 כבר הצטרפו ל"רשת" המקומית עוד שלושה מחשבים.

מספר שנים אחר כך הגיע הדואר האלקטרוני, פרוטוקול התקשורת הרשמי TCP/IP הגיע בשלהי שנות השבעים, מערכת רישומי שמות האתרים הגיעה בשנות השמונים והרשת העולמית (או, למעשה, האינטרנט) בשנות התשעים. מהר מאוד התרחבה האינטרנט מעבר לרשת פנימית שנועדה לצבא ולחינוך בלבד והפכה לכלי שירות חשוב לעסקים ובתים פרטיים בכל רחבי העולם.

כיום סטפן קרוקר עדיין עוסק בתחום האינטרנט שאותו עזר להקים, הוא מכהן כיושב ראש הארגון לפיקוח על האינטרנט והוא מודה שהרשת העולמית רחוקה מאוד מלהיות מושלמת. "ספקי אינטרנט עושים רק את "מיטב המאמצים" לשלוח מידע על גבי הרשת" אומר קרוקר, "נדרשת אחריות גדולה יותר מצידן לספק לגולשים גלישה חלקה ללא קפיצות ועצירות".

וינטון קרף, העובד בימים אלו בחברת MCI, אומר שהוא היה שמח יותר אם הוא היה יכול לחזור בזמן ולתכנן את הרשת בצורה יותר מאובטחת. בימים אלו הוא עובד על דרכים לשלב בצורה מסודרת את הצבא הענקי של מכשירי ה-Wi Fi המחכים להתחבר לאינטרנט בצורה אלחוטית. כמו כן הוא עובד בצמוד לנאס"א בנסיון להרחיב את רשת האינטרנט אל החלל החיצון כך שבעתיד גם חלליות יוכלו לגלוש באתרי פורנו (או באתרים אחרים, גם טוב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully