וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי חשבון

3.10.2004 / 13:47

הונאה חדשה ברשת נעזרת בקורבנות שואה כסיפור כיסוי

לאחרונה 75,000 אנשים קיבלו לתיבת הדואר האלקטרוני שלהם ספאם שהציע להם שותפות בחשבון של 35 מליון דולר. לפי הספאם, החשבון שייך לקורבן שואה שלא היו לו כל קרובי משפחה. רונלד לאודר, האדם שחתום על הספאם, טוען שבמסגרת עבודתו הוא הצליח לאתר חשבונות בנק שנשארו רדומים מאז 1945. בהודעתו לאודר יציע לכם לתבוע יחד איתו סכום כסף ניכר.

להלן דוגמא מההודעה עצמה: "גיליתי חשבון בנק רדום של אדל אורדנר, ובו 35 מליון דולר ועוד ריבית מצטברת. בעליו של החשבון נרצח בתקופת השואה, ולא השאיר שום צוואה ושום רשומות שבהם זכר לקרובים כלשהם...מכיוון שאני מנהל בכיר ב-ICEP, אני מחזיק בפרטים סודיים ויש לי את הקשרים המתאימים כדי לתבוע את הכסף בחשבון. לאור אופיו הרגיש של תפקידי בחברה, אני זקוק לאדם זר שיעזור לי לתבוע את הכספים בחשבון....אנא העבירו אליי את שמכם המלא, כתובתכם וטלפון/פקס. אני אדאג שהעמלה תועבר לחשבון סודי באיי קיימן, ומשם תוכלו להעביר את הכסף לכל בנק אחר בעולם...הדבר אינו כרוך בשום סיכון."

חברת האנטי-ספאם בלאקספיידר דיווחה שהודעת הדואר נשלחה דרך שרת צ'כי ששמו killbill2.atlas.cz,. לפי החברה, ההודעה מצטיינת בניסוח רהוט ואין בה שגיאות כתיב, בניגוד לרוב הודעות הספאם. מתוך סך הכל הודעות הזבל שנשלחות, כששה אחוזים קשורים להונאות. ההודעה המדוברת היא יוצאת דופן, מפני שהיא הכלאה של ספאם ופישינג. היא מופצית כמו ספאם, אבל היא מתחזה לישויות מסחריות קיימות.

כדי לעבות את הטענה שלו ולהגביר את אמינותו, לאודר מספק לינקים לאתרים מוכרים. בין הלינקים אפשר למצוא את האתר הרשמי של הערכת הפיצויים של קורבנות השואה ואת האתר הרשמי של הוועדה הבינלאומית לתביעות משפטיות בנושא השואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully