וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני, המון רובוטים

נימרוד בן משה

31.5.2005 / 0:30

חברת iRobot משקיעה מאמצים בפיתוח נחילי רובוטים שעובדים יחדיו בצורה מושלמת

אם יש חברה שכדאי לשים עליה את העין בשנים הקרובות, זו חברת iRobot, שהציגה לעולם את Roomba, רובוט שמסתובב לבדו בבית ושואב אבק, ואת אחיו Scooba שגם שואב וגם שוטף את הרצפה. הרומבה זכה להצלחה מסחררת בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם וסקובה צפוי להשאיר אותו הרחק מאחור.

אז מה הם מתכננים עכשיו? החבר'ה ב-iRobot החלו לעבוד לאחרונה על פרוייקט הנקרא SwarmOS, שהוא מערכת הפעלה המחלקת פקודות למספר רב מאוד של רובוטים. מה זה מספר רב? מה דעתכם על 10,000 רובוטים קטנים שמתרוצצים להם ועובדים יחדיו בשיתוף פעולה מושלם?

אז בשלב זה הם עדיין לא הגיעו לעשרת אלפים רובוטים אבל ניתן כבר היום לראות עשרות רובוטים קטנים, כל אחד מהם מצוייד במעבד 32 ביט ותוכנת מסרים פנימית, מתרוצצים על רצפת המעבדה של חברת iRobot ומתקשרים זה עם זה. הרובוטים הקטנים רצים על הרצפה ומוסרים זה לזה הודעות לגבי מיקומם, מה הם עושים ומה הם צריכים. מערכת ההפעלה אוספת את כל הנתונים בזמן אמת ומשדרת לרובוטים פקודות.

כמובן שהשילוב בין השם iRobot לבין המושג "נחיל של 10,000 רובוטים" עלול להעביר בכל אחד צמרמורת קלה אך בשלב זה, מבטיחה החברה, הם לא מהווים שום סוג של איום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully