וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לך על זה

נימרוד בן משה

22.6.2005 / 13:08

ההבדל בין אדם למכונה מיטשטש בעזרת ה-C-Legs, רגליים רובוטיות העוזרות לאנשים ללכת, לרוץ, לקפוץ ובעצם מה לא?

קאמרון קלאפ הוא סוג חדש של בן אדם, הוא איבד את אחת מידיו ואת שתי רגליו בתאונת רכבת אכזרית וכעת הוא מסתובב ברחובות עם יד תותבת ושתי רגליים תותבות. אך בניגוד למה שאנו רגילים, קאמרון הולך ברחוב עם ראש מורם, חיוך גדול ועם מכנסיים קצרות. הוא משוויץ ברגליים התותבות שלו ומעוניין שכל העולם יראה אותן.

קאמרון מהלך שוב, זקוף לחלוטין וללא צורך בקביים, בזכות פיתוח מדהים שנקרא C-Legs. רגליים תותבות אשר משולב בתוכם מחשב מתוחכם. המחשב מזהה את התנועות שעושה קאמרון בחלק העליון של הרגליים ושולח לחלק התחתון פקודות מתאימות שעוזרות לקאמרון ללכת, לרוץ, לעלות במדרגות, להסתובב או להתכופף ולעמוד.

וקאמרון אינו היחיד ששמח להשוויץ לכל העולם ברגליים הרובוטיות שלו. אלפי קטועי גפיים בארה"ב מתחילים להיות גאים בתוספות המכניות שיש לגופם, מצחצחים, מבריקים ומקשטים את ה"גאדג'טים" שלהם, שכל העולם יראה. והתגובות מאוד חיוביות, קשה להישאר אדיש כאשר אתה רואה אדם מהלך לו ברחוב עז זוג רגליים רובוטיות.

החוקרים המפתחים את האיברים הרובוטיים זוקפים חלק מההצלחה שלהם לשיגעון הטלפונים הסלולרים שכובש את העולם. ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הטלפונים הסלולרים הביאה איתה מעבדים קטנים וחזקים יותר, סוללות בעלות זמן חיים ארוך יותר ועוד שיפורים שונים המאפשרים ליצור גפיים מלאכותיות חכמות יותר.

כפי שזה נראה היום, אין ספק שבעתיד אבדן יד או רגל לא יהיה טראגי כמו היום ואנשים "נכים" יוכלו לתפקד בחברה כמו כל אדם אחר. למעשה, סביר להניח שהם יתפקדו טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully