וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רובוט זה?

נימרוד בן משה

5.12.2005 / 16:18

אבי הרובוטיקה נכנס חזק בתעשיית הרובוטים היפנית וטוען שכל הרובוטים שהם מייצרים הם בסך הכל צעצועים מתוחכמים

לאחרונה התקיימה תערוכה גדולה ביפן בשם IRS (international robot show), בתערוכה הוצגו מיטב הרובוטים החדשים ביותר והמתוחכמים ביותר שיש ליפן להציע. הרובוטים השוויצו ביכולתם ללכת, לרוץ, לרקוד, לשחק בכדור ואפילו להילחם באומנויות לחימה. כל העוברים והשבים בתערוכה עמדו ומחאו כפיים לרובוטים המשעשעים.

רק אדם אחד עמד בתערוכה ולא התרשם משום דבר, להיפך – הוא רק התעצבן מכל רובוט שהוא ראה. ושלא תגידו שזה איש זקן שלא מבין בטכנולוגיה, מדובר בג'ו אנגלברגר, אחד מהמייסדים של עולם הרובוטיקה, שנהג להרכיב רובוטים כבר בשנות השישים.

"אלה רק צעצועים ותו לא" אמר אנגלברגר בתום התערוכה "היפנים מייצרים כלבים, בובות ופרצופים שאמורים לתת לרובוטים הבעה אנושית". לפי דעתו של אנגלברגר, היפנים מבזבזים את הידע והזמן שלהם בפיתוח רובוטים שאף אחד לא באמת צריך.

במקום רובוט בצורת כלב, שמודיע לכם מתי יש לכם פורץ בדירה, היה מוטב לו היפנים היו משקיעים ברובוטים שבאמת יכולים לעזור לאנשים שזקוקים לעזרה, כמו קשישים או אנשים עם מוגבלויות. מסתבר שקשישים רבים, הזקוקים לעזרה מספר פעמים ביום, מתביישים לבקש עזרה מקרובים, כי הם לא רוצים להרגיש כמעמסה. ברגע שרובוט יוכל לעזור לקשיש, כל עניין המבוכה יעלם.

אנגלברגר גם תקף את הצורך המוזר של היפנים ליצור רובוטים הנראים אנושיים. לטענתו, אין שום צורך ברובוט הנראה כמו בן אדם, מעבר לצורך בידורי. הזמן והאנרגיה המושקעים בהפיכת רובוטים לאנושיים היו יכולים להיות מושקעים באפיקים מועילים יותר, כמו רפואה או טיפול בנזקקים.

אתם יודעים מה? אמנם אני מאוד אוהב את כל הפיתוחים היפנים אבל אני חייב להודות שהבן אדם צודק. מהר מאוד יווצר מצב שבו יפנים עשירים ובריאים ישחקו להם עם רובוטים מטופשים בזמן שקשישים ונזקקים אחרים יאלצו להרגיש כמו נטל ולהטריד את קרוביהם. כנראה שבאמת הגיע הזמן לשינוי בחשיבה על תפקידם של הרובוטים בחיינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully