וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלונות ויסטה" נחשפה בתערוכת CES

5.1.2006 / 9:58

מערכת ההפעלה צפויה להגיע לשוק במחצית השניה של 2006 - באיחור של שנתיים. המערכת תכלול מגוון תכונות חדשות

יו"ר מיקרוסופט ביל גייטס חשף אתמול את מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט - "חלונות ויסטה". גייטס, שדיבר בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס, הציג תכונות של מערכת ההפעלה שהשקתה מתעכבת כבר יותר משנתיים. המערכת אמורה להוות ממשק למוצרי בידור ביתיים אחרים ולהיות מרכז הבידור של הבית הדיגיטלי.

מערכת ההפעלה צפויה להגיע לשוק במחצית השניה של 2006, כחמש שנים לאחר השקת מערכת ההפעלה הקודמת, "חלונות XP?. "חלונות" הוא מוצר הדגל של מיקרוסופט, וגם מקור ההכנסות המשמעותי ביותר שלה - יותר מרבע מהכנסות שנתיות של כ-40 מיליארד דולר. אך הצמיחה בהכנסות מיקרוסופט בשנה האחרונה הייתה איטית יותר מאי פעם - בין היתר על רקע פרק הזמן הארוך שעבר מאז השקת "חלונות" בפעם האחרונה.

גייטס הדגיש צדדים של התוכנה שצפויים למקם אותה טוב יותר בתחרות מול גוגל, כמו מנגנון החיפושים ומערכת ארגון, עיבוד ושיתוף התמונות. מערכת ההפעלה החדשה תכלול גם גירסה מחודשת ומאובטחת יותר של דפדפן האינטרנט אקספלורר, שלא עודכן בצורה משמעותית כבר זמן רב. התוכנה תכלול גם אפשרות להגבלת תכנים באינטרנט עבור ילדים.

תוכנה בשם Photo Gallery תאפשר למשתמשים לארגן ולעבד תמונות באופן פשוט, בדומה למערכת הקיימת של גוגל - Picasa, ולמערכת של אדובי - Photoshop Album. מיקרוסופט תציע גם תפריט צד - Sidebar המאפשר תצוגה שוטפת של חדשות ותמונות, בדומה לשירותים קיימים של גוגל ושל יאהו.

גייטס הסביר את הגישה לפיה התוכנה נמצאת במוקד הבית הדיגיטלי: "הקסם הוא בתוכנה. כדי שהעוצמה של מערכות הבידור תהיה פשוטה, קוסמת ומדליקה, זה חייב להיות בגלל התוכנה", אמר גייטס בראיון לרויטרס. "ויסטה" מאפשרת חיבור הכבלים הדיגיטליים ישירות למחשב האישי, ולראות ולהקליט תכנים באיכות גבוהה.

ויסטה תכלול גירסה מעודכנת של Windows Media Center, שתהיה תואמת טכנולוגיית high-definition. המערכת תאפשר חיבור והעברת תכנים בין קונסולת המשחק Xbox 360, סיגנל טלוויזיה של דיירקטי.וי, ושירות המוסיקה החדש Urge שפותח ביחד עם MTV, המאפשר גישה ל-2 מיליון שירים וקליפים. מדובר ביריבות עם אתרים קיימים כמו iTunes של אפל, או ריל נטוורקס.

גייטס גם דיווח על שיתוף פעולה עם טושיבה להשקת נגני מוזיקה ו-וידאו המבוססים על "חלונות", ופועל בכך בחזית נוספת מול אפל, יצרנית ה-iPod. בשוק כבר ישנם מספר מכשירים מבוססי "חלונות", כמו "זן" של קריאייטיב הסינגפורית ו"יפ" של סמסונג אלקטרוניקס.

בגימיק שנועד לקדם את קונסולת המשחק החדשה של מיקרוסופט, Xbox 360, ניצח גייטס את מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, בקרב איגרוף במשחק של אלקטרוניק ארטס (EA) Fight Night: Round 3. לדברי החברה לקונסולת המשחק יהיו 50 משחקים בשוק עד יוני.

גירסת הביטא (ניסוי) של ויסטה כבר ניתנת להורדה באתר של מיקרוסופט, ומיקרוסופט אף מציעה למי שבוחר לנסות את התוכנה לתת לה משוב, ולומר לה מה הם באמת חושבים על מערכת ההפעלה החדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully