וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני תפצה את מי שנפגע מתוכנת ההגנה שלה

12.1.2006 / 12:58

לאחר אינספור תביעות משפטיות שהוגשו כנגד סוני קבע בית המשפט כי היא תאלץ לפצות את כל הלקוחות שנפגעו מתוכנת ההגנה הפולשנית של החברה

שנה לא פשוטה עברה על סוני. בחודש נובמבר התברר לעולם שהחברה מגנה על תקליטורי המוזיקה שלה מהעתקה בעזרת תוכנה מפוקפקת במיוחד. כאשר מכניסים את התקליטור לכונן התקליטורים של המחשב, מותקנת תוכנת הגנה קטנה על המחשב, במקום חבוי.

האקרים הצליחו לנצל את הספרייה החבויה במחשב, בה נמצאת תוכנת ההגנה, כדי להיכנס אל תוך המחשב "בדלת האחורית" ובכך התוכנה של סוני, שהיתה אמורה להגן על זכויות יוצרים, הפכה, למעשה, לקובץ מסוכן המאפשר להאקרים להשתלט על המחשב (למהדרין: קראקרים, טוב??).

תביעות משפטיות רבות החלו להצטבר על השולחן של סוני ונראה כאילו כל העולם כעס על החברה על הבחירה הגרועה שלה בתוכנת הגנה. לבסוף הצליחה סוני להגיע לפשרה בבית משפט ובמקום להיסחב לאלפי משפטים פרטיים הוחלט להגיע להסכם שיסיים את כל הסיפור אחת ולתמיד.

בהסכם מחויבת סוני לפצות כל לקוח שרכש תקליטור מוזיקה המכיל את התוכנה XCP, שגרמה לכל הצרות. לקוחות יוכלו לבחור בין החזר כספי על התקליטור שהם קנו לבין הורדות מוזיקה בחינם משירות ההורדות של סוני.

חלק נוסף מההסכם מחייב את סוני להפסיק להשתמש בתוכנת XCP כדי להגן על התקליטורים שלה מההעתקה, ובנוסף היא מתחייבת להפסיק להשתמש גם בתוכנת MediaMax, שגם עליה נשמעו תלונות דומות. החברה גם התחייבה לשחרר לרשת תוכנה שתמחוק כל שריד של XCP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully