וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקים אתר מליון הדולר תחת איומי סחיטה

נימרוד בן משה

18.1.2006 / 11:14

הבחור שעלה על השיטה הקלה בעולם להרוויח מליון דולר קיבל מספר איומי סחיטה והאתר שלו נמצא תחת התקפה

ישנה אגדה אורבנית המספרת על בחור אחד, חסר עבודה ואמצעים, שהתעורר בוקר אחד ותוך שהוא מצחצח שיניים עלה במוחו רעיון. הוא ניגש לחברת קולגייט והציע להם להגדיל את הפייה של שפופרת משחת השיניים ב-20 אחוז, כך הצרכנים יחסלו את משחת השיניים מהר יותר והרווחים של חברת קולגייט יעלו. על פי האגדה קולגייט שמעה בעצתו ומאז הוא מקבל אחוזים על כל שפופרת משחת שיניים שהחברה מוכרת, ומדובר על מליוני דולרים.

בין אם הסיפור אמיתי או לא אנו לומדים ממנו שלפעמים צריך רק רעיון טוב כדי להרוויח מליונים. אלכס טאו הוא בחור שעלה לו רעיון כזה, לפני מספר חודשים הוא פתח את האתר the Million Dollar Homepage בו הוא מכר פיקסלים תמורת שטח פרסום, באתר היו מליון פיקסלים, כל פיקסל נמכר בדולר והופ! תוך 4 חודשים הוא הצליח להרוויח מליון דולר מבלי לעשות שום דבר.

לאתר של טאו קמו חיקויים רבים (אפילו "אתר מליון השקל") אך הוא זכה גם לפרסום נרחב והסיפור שלו הופיע באתרי חדשות בעיתונים ובתוכניות טלוויזיה. כעת מסתבר שגם אנשים רעים שמו לב לאתר שלו ואלכס טאו לפתע החל לקבל מכתבי סחיטה הדורשים ממנו לשלם 5,000 דולר, או שהאתר שלו יופל.

טאו התעלם מהמכתבים בתקווה שמדובר במתיחה בלבד אך האתר אכן הופל וכעת החלו להגיע מכתבים הדורשים כופר על סך 50,000 דולר. טאו המשיך להתעלם מהמכתבים, לא היתה לו כל כוונה לשלם לסחטנים, הוא פנה ל-FBI שהחל לחקור את הנושא וקבע כי מכתבי הסחיטה הגיעו מרוסיה, למרות שלא ניתן לדעת בדיוק מהיכן.

כעת האתר פועל אך הוא עדיין חשוף להתקפות נוספות. החברה המארחת את האתר על שרתיה מחפשת לבעיה פיתרון ברמת החומרה, שאמור לפתור את הבעיה.

מסקנה? מצאת דרך מהירה לעשות המון כסף? תשתדל לא לספר על כך ליותר מדי אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully