וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'הארי פוטר'- הערך הכי נצפה ב'ויקיפדיה' ישראל

נימרוד בן משה

19.1.2006 / 10:30

הקוסם הצעיר הוא כנראה הדבר שהכי מעניין את גולשי ארץ ישראל. בנוסף - ייתכן ובעתיד ישולבו פרסומות בתוך ויקיפדיה

עם כל הצרות, עם כל הבעיות, עם כל האסונות שהמדינה הזאת יודעת, [[הארי פוטר]] נמצא בראש מעייניהם של גולשי 'ויקיפדיה' הישראלי. דוד שי, הביורוקרטור הראשי של 'ויקיפדיה ישראל' גילה בכנס שנערך באוניברסיטת חיפה שזהו הערך המעניין ביותר את המשתמשים באנציקלופדיה המקוונת.

"גם בלי מנועי חיפוש למיניהם אני יכול לומר בוודאות שהערך הניצפה והנדון ביותר כיום בויקיפדיה ישראל הוא 'הארי פוטר'. יש פעילות רבה סביב ערך זה והוא פופולארי ביותר", אמר שי שציין שערכים נוספים שמעניינים את הגולשים במיוחד הם [[הראל מויאל]], [[הראל סקעת]], [[נינט טייב]] ו[[אגם רודברג]], המככבים ברשימת הערכים הנצפים. "אחד הדברים שמייחדים את ה'ויקיפדיה' היא האפשרות לכתוב ולקרוא ערכים שלא ניתן למצוא באנציקלופדיה רגילה. 'אגם רודברג' היא דוגמא מובהקת לכך", אמר בחיוך.

דוד שי גם רמז כי בעתיד יתכן ונראה פרסומות מתנוססות בין הערכים השונים של הנציקלופדיה המקוונת "חלק מהיופי של ויקיפדיה הוא הדפים הנקיים מפרסומות, אך אני לא מתחייב שזה יהיה כך לנצח" מסר שי.

"התקציב השנתי של ויקיפדיה הוא מליון דולר בזכות התרומות. אני מקווה שלא יהיו פרסומות בעתיד ותמיד ימצאו התורמים הנדיבים שיספקו את התקציב הנחוץ להפעלת הפרויקט. במידה ולא יהיו די תרומות, יתכן שבעתיד יהיה שימוש בפרסומות, אפילו ממוקדות לפי ערכים".

לבסוף הציע שי דרך מקורית להגדלת מספר הערכים: "אם כל סטודנט שכותב עבודה סמינריונית יכניס את העבודה לויקיפדיה לאחר כתיבתה, יתווספו עשרות אלפי ערכים לאנציקלופדיה", אמר והציע להפוך דרישה זאת לתנאי לקבלת הציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully