וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחי, איפה המדפסת?

אדם צייט

24.1.2006 / 10:29

כולם מדברים על Canon, אף אחד לא מדבר על Brother... וחבל. אדם צייט בדק את ה-Brother MFC-5440CN ונהנה

אם נבחן את העדפותיהם של הצרכנים, בכניסתם לאופיס דיפו, וחנויות המחשבים הגדולות, נראה כי HP עדיין נשארה מספר אחת, ואחריה מזדנבות Lexmark, Canon ו-EPSON. למזלו הרע של הצרכן הישראלי, שעדיין לא הספיק להכיר מחדש את המותג, שנשכח בעשר השנים האחרונות בישראל, Brother, נמצאת רחוק במורד הרשימה.

מדפסת המבחן שהגיעה אלי לבדיקה היא ה-Brother MFC-5440CN, משולבת הכוללת מדפסת הזרקת דיו, סורק צבעוני, מזין דפים, פקס ומכונת צילום ביחידה אחת. ניתן להשתמש במכשיר, גם ללא חיבור ישיר למחשב, בתור פקס ומכונת צילום. הדובדבן שבקצפת הוא אפשרויות החיבור של המשולבת הזאת, גם USB2.0 וגם Ethernet, חיבור רשת 10/100, המאפשר להפוך את המשולבת של Brother למדפסת משרדית/ ביתית ברשת, וכך כל בני הבית, יוכלו להדפיס למדפסת, העומדת בחדר העבודה, מכל מחשב נייד/ נייח בבית, ללא צורך להחזיק מספר מדפסות. באותו האופן, ניתן יהיה לשלוח פקסים מכל מחשב בבית, בהנחה שיש לכם ראוטר אליו מחברים את המדפסת כמובן, ישירות דרך הרשת, ולאלו מכם, שיקראו את מדריך ההפעלה, יוכלו אף לסרוק ברשת, מהמדפסת, למחשב.

נתוני היצרן, מעודדים, אך לא מדויקים בכל הקשור למהירות ההדפסה, האיטית בחצי מהרשום במדריך(!) מהירות הדפסה תיאורטית של עד 20 דפים/ לדקה, 15 דפים/לדקה בצבע אינן אלא ניפוח של תוצאות איטיות בהרבה. רזולוציה של 6000 על 1200, אפשרות להדפסת תמונות ללא שוליים (איטי ביותר (מספר דקות לעמוד, אך איכותי ממש כמו בסטודיו), 3 שניות שידור לעמוד (פקס), זיכרון 200 דפים לפקס, במידה ונתקעתם ללא נייר, מזין דפים ל-35 דפים ואפשרויות "מכונת צילום" מתקדמות, כגון הגדלה-הקטנה, איכות צילום ועוד.

אחד היתרונות הגדולים של ה-Brother MFC-5440CN, הוא שיטת ההדפסה, המשתמשת ב-4 מחסניות צבע. אין זה דבר חדש בעולם המדפסות, הרי שיטה זו קיימת כבר שנים לכל היצרנים, ומאפשרת להחליף בכל פעם רק את הצבע שנגמר (וכחול נגמר הכי מהר בדרך כלל), ולא את כל הראש הצבעוני שפעם שילב גם את הצהוב והאדום. אך לפני שאתם עוברים לפסקה הבאה, אספר בכל זאת על החידוש במדפסת הזאת. ב-Brother הלכו על מחסניות צבע, הנכנסות כל אחת למקום שלה, בצד המדפסת, משם יוצאות צינוריות דקות למנגנון ההדפסה עצמו, וכך, אין צורך להחליף בכל פעם ראש הדפסה, אשר בדרך כלל כולל גם אלקטרוניקה וחיבורים מיוחדים, לצד מילוי דיו. במשולבת של Brother, כל מה שצריך לעשות הוא להחליף בכל פעם מחסנית צבע בלבד, כדי להמשיך להדפיס. הרבה פחות אפשרויות "לטעות" ולהזיק לראש ההדפסה. ההמלצה אגב, ללכת על מחסנית צבע "חליפית", אשר עולה כ-45-65 ¤ ליחידה, במקום 135 ¤, למקורית.

נחזור למדפסת, תפריט העבודה, נוח ואינטואיטיבי מאוד, שלושת הכפתורים האמצעיים, מאפשרים לברור את מצב העבודה, פקס, מכונת צילום או סורק, כאשר עוד שני כפתורים גדולים בצד, מאפשרים לבחור אם לצלם/להדפיס/לפקסס בצבע או בשחור/לבן. תפריט ההגדרות נוח מאוד, ומאפשר להגדיר כמעט כל פרמטר אפשרי, ישירות מהמכונה המשולבת. בתפריט רשת, ניתן לקנפג את המדפסת לרשת, מה שאגב ניתן לעשות באופן אוטומטי מהדרייבר המצורף, ואפילו לבחור מחשב ברשת, אליו תוכלו לסרוק, ישירות מהמשולבת, בלחיצת כפתור. ניתן לבחור מצב הפעלה לפקס, אפשרות זיהוי פקסים אוטומטית, ומספר צלצולים שלאחריהם, הפקס ייכנס לפעולה. תפריט הדוחות ממצה מאוד, ונותן מענה מצוין, למי שרוצה לעקוב אחר תעבורת הפקס במשרד, כך גם המעקב לאחר מצב מחסניות הדיו, אשר מתבצע הן במשולבת עצמה והן בתוכנה במחשב.

את ה-Brother MFC-5440CN, הייתי ממליץ דווקא למשרדים הקטנים, שצריכים מכשיר משולב, אמין, זול וחסכוני, המאפשר הדפסה ברשת. בדרך כלל אביזר ה-Print Server מוסיף עוד 400-500 שקלים למחיר הרשת, וכאן הוא משולב כבר במדפסת, שעולה רק כפליים. אני אגב, חיברתי את הגברת לראוטר האלחוטי, בחדר העבודה, וכל בני הבית, מרוצים עד הגג, כך גם מדפסת הלייזר שלי, שהפעם האחרונה שהשתמשנו בה, הייתה לפני שה-Brother התחתנה עם הראוטר והצטרפה באופן רשמי למשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully