וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רובוט טוב? מי??

נימרוד בן משה

26.1.2006 / 11:23

מחקר חדש קובע כי אין הבדל ממשי בין גידול כלב רובוטי לגידול כלב רגיל. האם בעתיד נפסיק לגדל בעלי חיים?

נתחיל בוידוי – אני חולה על כלבים. חולה! מאז ומתמיד נהנתי לגדל כלבים והיו לי למעלה מ-20 כלבים שונים בחיי (זה לא שהם מתים מהר, פשוט גידלתי 13 כלבים בו זמנית בתקופה מסוימת ו-10 בו זמנית בתקופה אחרת). כיום אני מגדל שתי כלבות מקסימות ולא הייתי מחליף אותן, או מוסר אותן תמורת שום הון שבעולם.

אך כעת התפרסם מחקר חדש, שנערך בבית הספר לוטרינריה באוניברסיטת Purdue באינדיאנה, הקובע כי אין הבדל ממשי בין גידול כלב רובוטי לגידול כלב אמיתי. עכשיו, לפני שאתם קופצים ואומרים "זה שטויות, כלב רובוטי הוא צעצוע שמכבים מתי שנמאס ממנו" כדאי שתדעו שביפן, למשל, אנשים רבים מגדלים בביתם כלב רובוטי, והם מתייחסים אליו בדיוק כמו אל כל חיית מחמד רגילה. ביפן יש אפילו בתי ספר לאילוף כלבים רובוטיים. אבל זה יפן, אתם יודעים... לא צריך להרחיב בנושא.

החוקרים נתנו לקבוצה אחת של ילדים בגילאי 7-15 לגדל את הכלב הרובוטי Aibo של סוני, בזמן שקבוצה אחרת קיבלה כלבים אמיתיים. בסיום המחקר קבעו 70 אחוז מהילדים כי ה-Aibo שלהם הוא חיית מחמד מצוינת שהם ישמחו להמשיך ולגדל. הילדים נקשרו לחיית המחמד הרובוטית שלהם כאילו היה זה כלב אמיתי.

החוקרים סיפקו כלבים רובוטיים גם לקבוצה של קשישים החיים לבדם וגילו כי הכלבים הרובוטים עוזרים להפיג את השעמום ואת תחושת הבדידות המתלווה לחייהם.

הוסיפו לכל זה את העובדה שאין צורך לנקות אחריהם, הם לא משאירים שערות על הספה ולא לועסים את נעלי הבית שלכם ולפתע גידול של כלב רובוטי כבר לא נראה כל כך מוזר.

אני בספק אם חיות המחמד הרובוטיות יחליפו לחלוטין את בעלי החיים אך אני בטוח שבעתיד נזכה לראות דוגואידים (כמו אנדרואיד רק בצורת כלב) שיהיו כל כך דומים לדבר האמיתי שיהיה לנו קשה להבדיל בינם לבין כלבים אמיתיים.

עד אז – תנו לחיות לחיות, אמצו כלב היום והתרחקו מכלבים שיש להם קצף מסביב לפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully