וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמור על עצמך

אדם צייט

30.1.2006 / 11:06

בדיוק עכשיו, כשאתם קוראים שורות אלה, אתם עושים לעצמכם נזק. בואו ללמוד איך לעבוד נכון מול המחשב

זה התחיל מזה שנמרוד, העורך, התקשר אלי ואמר שיש לו רעיון: "תעשה כתבה על ישיבה נכונה מול מחשב, האביזרים הדרושים, כאבי הגב שנעלמים וכו', לא יותר מ-500 מילה, אחרת מתעייפים לקרוא את זה...". ניסיתי להתעניין לפשר העניין, וקיבלתי את ההסבר: "אביגד ניסה לכתוב על כיסאות מחשב, אבל הוא נתקע בתוך אחד הכיסאות וכדי לחלץ אותו היו צריכים לשבור את הכסא". אז, יוצא ש"גנבתי" לאביגד אייטם. אביגד, מצטער, אבל אולי זה באמת הזמן לשקול דיאטה.

ייתכן ואף פעם לא הקדשתם לזה מחשבה, אך שמונה, תשע, עשר שעות ביום, בין אם אתם בני נוער, החוזרים מיום הלימודים, גיימרים בעלי עיניים אדומות, שנשבעו לסיים את המשחק בתוך יומיים או הוריהם, המבלים את יומם במשרד, זה הזמן הממוצע שאתם מבלים ביום מול מסך המחשב, יחד עם המקלדת, העכבר והכסא המשרדי שלכם. כאבי גב, עיניים, ברכיים, אצבעות ושורש כף היד, הם רק חלק מתופעות הלוואי שמלוות אתכם, רק בגלל שאינכם מקפידים על "ישיבה נכונה מול מחשב" ואינכם משתמשים במינימום האביזרים הדרושים כדי למנוע נזק מצטבר בעתיד. וכן, זה עולה כסף, אבל גרושים יחסית לנזק הכספי והגופני שתמנעו מעצמכם בעתיד.

בכתבה הראשונה, נתחיל, מישיבה נכונה, ולפני שאספר לכם על הכיסא שבדקתי, קחו את הטיפ הראשון לגבי כיסאות מחשב או כל כסא אחר, שתקנו אי פעם: שבו עליו! הרי אתם, אתם שתבלו על הכסא שעות רבות, כסא שנוח לאביגד לדוגמא, אינו בהכרח נוח לי או לכם. עזבו אתכם מהמלצות על כיסאות, למרות שלרוב יש בהן אמת, ולכו תנסו בעצמכם את הכיסא, לצד כיסאות רבים אחרים, עדיף בחנות עם מבחר רב של כיסאות (כדי שיהיה עם מה להשוות), כמו "אורנים" בבני ברק, סניפי אופיס דיפו או סניפי רהיטי צרעה, למשל.

אז הנה מספר טיפים לבחירת כיסא, שכדאי שתדעו כשתלכו לבחור כיסא: השתמשו בכיסא עם משענת גב, הניתנת לכוונון, המאפשרת תמיכה אופטימאלית במצבי עבודה שונים ודינאמיות במשך העבודה. סביר להניח שבזמן הקלדה, תרצו להיות קרובים יותר למחשב, כאשר בזמן גלישה באינטרנט, תרצו להתרווח על הכסא ("ללכת אחורה"), ושימו לב שלא כל הכיסאות מאפשרים זאת.

כוונו את הכסא למצב הגבוה ביותר, ורדו בהדרגה עד שתיווצר זווית "ישרה" בין השוק לירך, וכפות הרגליים תהיינה על הרצפה. מחקרים מראים כי הזווית הנכונה לישיבה היא דווקא 100-110 מעלות, כך שלמעשה זווית ישרה מדי של ישיבה (גב), היא ישיבה מאומצת שתורמת בסופו של דבר לכאבי גב. ברוב המקרים, במיוחד במי שבורך בגובה, לא תצטרכו הדום לרגליים, אך אם כפות הרגליים שלכם אינן מגיעות לרצפה, רכשו הדום לרגליים, הנפרד מהכסא, כדי שתוכלו למקמו במקום הנוח לכם. יש לכסא שלכם ידיות תמיכה? דאגו שהן לא מפריעות לכם להתקרב לשולחן, וניתן לכוון אותן לגובה - אחרת הסירו אותן ולכו על כסא ללא ידיות.

הכיסא שבדקתי הוא אלפא C3, מבית צרעה גלובל, כסא שמגיע עם מנגנון המאפשר לכוון את מושב הכסא בזווית שלילית, וכך להוריד את הלחץ על חוליות הגב התחתון. הוא מאפשר לכוון את זווית הגב לגוף, לכוון את גובה המושב, גובה הגב וגובה משענות הידיים. למרות שאני בחרתי לשבת בזווית מושב חיובית, המאפשרת להוריד את הלחץ מהברכיים מעין ישיבה ללא משקל, המאפיינת כורסאות טלוויזיה יקרות בהרבה. החיסרון היחיד (כשסוף סוף תקומו ממנו לבדוק את המחיר) הוא 749 ¤, בסניפי אופיס דיפו, שם הוא עונה לשם "מאי".

בפעם הבאה, נבדוק איפה ממקמים את המסך, מה צריך לקנות למקלדת ולמה צריך לקום כל שעה. אביגד בסדר, למי ששואל, הוא פשוט עבר לכורסאות טלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully