וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממד השלישי

נימרוד בן משה

8.2.2006 / 14:19

תוכנות רבות מנסות להפוך את הדסקטופ שלנו לתלת ממדי, ללא הצלחה. Topdesk מצליחה לעשות זאת בצורה פשוטה וברורה

לא יודע למה, אבל אני מה שנקרא בשפת הגיקים "זונת תלת ממד". אני אוהב כל דבר שקשור בתלת ממד החל ממשחקי מחשב ועד לסרטי הקולנוע של פיקסאר דרך כל מני תוכנות משונות לעיצוב בתים ומודלים תלת ממדיים. אם זה בתלת – אני אוהב . לכן לא התפלאתי כשמצאתי את עצמי מוציא 3,000 שקלים על כרטיס המסך בלבד, אם אני הולך להריץ את Doom 3 על המחשב שלי, כדאי מאוד שזה יהיה על ההגדרות הכי גבוהות שניתן.

במשך השנים חיפשתי גם תוכנות שיהפכו את כל הממשק של המחשב שלי לתלת ממדי. אם תחפשו טוב תוכלו למצוא באינטרנט לא מעט תוכנות שיוסיפו לשולחן העבודה שלכם ממד נוסף ויאפשרו לכם לנווט בין התפריטים של המחשב שלכם בתלת ממד מלא.

הבעיה היא שכמעט אף אחת מהתוכנות הללו לא עושה את זה כמו שצריך. תוכנות כמו SphereXP אומנם הופכות את שולחן העבודה לתלת מימדי אך הן גם הופכות את כל עניין הניווט במחשב למלאכה מסורבלת ומסובכת. שלא לדבר על תוכנות בסגנון 3DNA שלוקחות את עניין התלת ממד רחוק מדי ושוכחות את המטרה העיקרית של שולחן העבודה – להגיע בקלות ובמהירות לכל אפליקציה שתבחר.

זווית אחרת

התוכנה היחידה שמצאה חן בעיני, פחות או יותר, נקראה Win3d, פיתוח ישראלי אם אני לא טועה, שהצליח לשלב את הגישה של נוחות וקלות שימוש ולהכניס אותם לפורמט תלת ממדי אינטואטיבי ומוצלח. הבעיה היא שהחברה לא עדכנה את התוכנה שלה כבר כמה שנים טובות וזה חבל, כי התוכנה אינה מושלמת והיא בהחלט זקוקה לעדכונים.

לאחרונה נתקלתי בעוד תוכנה נחמדה מאוד, שאומנם לא הופכת את כל ממשק המחשב לתלת ממדי אך היא עוזרת להכניס אפקטים תלת ממדיים נחמדים מאוד לתהליך העבודה הרצוף שלכם. התוכנה נקראת Top Desk, היא שוקלת מגה בייט בודד וניתן להוריד אותה לתקופת התנסות של 30 יום.

אז מה עושה התוכנה? היא לוקחת את כל החלונות הפתוחים במחשב שלכם, ובלחיצת כפתור מעמידה אותם אחד מאחורי השני בצורה מדורגת (ראו תמונה). כעת, רק גלגלו את הגלגלת של העכבר ותוכלו לדפדף בין החלונות השונים. הגעתם לחלון שרצים? לחצו עליו והוא יזנק לקדמת המסך תוך כדי אפקט תלת ממדי מגניב.

ברירת המחדל של התוכנה היא לחיצה על Alt + Tab כדי לסדר את החלונות אך היות ואני לעולם לא משתמש בשילוב הזה לא הצלחתי להתרגל אליו. לשמחתי גיליתי שאפשר להחליף את Alt+Tab בתנועה של העכבר לאזור מסוים במסך. בחרתי את חלקו העליון האמצעי של המסך ומעכשיו בכל פעם שאני מרים את הסמן שלי לקצה העליון של המסך, כל החלונות מסתדרים לי בזה אחר זה בצורה נוחה ומסודרת.

אמנם לא מדובר על פריצת דרך מדהימה שתשנה את הרגלי העבודה שלכם אבל אם אתם אוהבים תלת ממד או שסתם בא לכם לשדרג קצת את המראה של המחשב שלכם, אני ממליץ להוריד את התוכנה ולנסות אותה.

אם אתם בכל זאת רוצים שינוי מוחלט של המחשב שלכם מדו מימדי לתלת, אני יכול להמליץ רק על Win3d, שהיא עדיין התוכנה היחידה ש"עושה את זה נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully