וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חדש

נימרוד בן משה

9.2.2006 / 11:37

היפנים פיתחו שיטה ליצירת צורות תלת ממדיות באוויר. עם עוד פיתוח זו יכולה להיות אחת הטכנולוגיות המובילות בעתיד

כיפאק ליפנים! היי!! ועוד פעם ליפנים! היי!!! ושוב ליפנים! היי! היי!! היי!!!.

כן, הם שוב הצליחו לעשות את זה – להדהים אותי. חוקרים יפנים הצליחו (סוף סוף) ליצור צורות תלת ממדיות המרחפות להן בחלל החדר. אמנם בשלב זה מדובר רק על מספר קטן של נקודות שמסודרות בצורות גיאומטריות בסיסיות, אבל היי, גם הרכב הראשון של פורד היה מכוער ולא מרשים בכלל, אבל לפחות הוא נסע (בלי סוסים!).

הטכנולוגיה החדשה משתמשת במספר קרני לייזר היוצרות נקודות זוהרות העומדות באוויר. למעשה, קרן הלייזר פוגעת בחנקן ובחמצן הנמצא באוויר וגורמת להתפוצצויות קטנות של פלזמה, הזוהרת באור לבן. האור נשאר באויר מספיק זמן כדי שנספיק לראות נקודה של אור לבן העומדת בחלל החדר. צרפו מספר נקודות כאלו זו לזו ויש לכם צורה הנדסית.

הפלזמה המתפוצצת יוצרת גם צליל, ולכן מדובר במופע אור-קולי של ממש, תדמיינו מופע זיקוקים זעיר המתרחש במרכז החדר שלכם. בשלב זה ניתן להקרין את הצורות למרחק של כ-2 מטרים בלבד אך המדענים היפנים טוענים שעם קרני לייזר יותר חזקות ומדויקות הם יוכלו להקרין את הצורות למרחק גדול יותר וליצור תמונות מורכבות הרבה יותר, הכוללות גם מספר רב של צבעים.

בעתיד אולי נזכה לראות שלטי פרסומת תלת ממדיים המרחפים באוויר ואולי אפילו לראות סרטים תלת ממדיים או הולוגרמות בסגנון "מלחמת הכוכבים".

כאמור, מדובר בטכנולוגיה חדשה הנמצאת בשלביה הראשונים, אך היא בהחלט נראית מבטיחה מאוד.

ועוד כיפאק אחד ליפנים! היי!!!!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully