וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט: הנציבות האירופית לא נקטה כלפינו בהגינות

מיכל רמתי

16.2.2006 / 10:44

מיקרוסופט הגישה ברגע האחרון תגובה לטענות הנציבות כי לא עמדה בדרישותיה מ-2004 לספק מסמכים טכניים על "חלונות" למפתחים מתחרים; בפני מיקרוסופט עומד איום של קנס יומי בסך 2 מיליון דולר

מיקרוסופט הגישה אתמול תגובה לטענות האיחוד האירופי לפיהן לא עמדה בדרישות פסיקה של הנציבות האירופית מ-2004. החברה טוענת כי הנציבות האירופית לא נקטה בהליכים הוגנים כלפיה והתעלמה ממידע חיוני בפסיקתה נגד החברה. מיקרוסופט הגישה את התגובה ברגע האחרון ותחת איום של קנס יומי בסך 2 מיליון יורו על כל יום בו תמשיך להפר את דרישות האיחוד.

התגובה של מיקרוסופט כללה 75 עמודים, בהם פירטה, בין היתר, את תלונותיה כי הנציבות התעלמה ממידע חיוני ומנעה ממנה להגן על עצמה כראוי. "הנציבות סירבה באופן חוזר ונשנה להגדיר בבירור את דרישותיה וחששותיה, למרות בקשות חוזרות של מיקרוסופט", אמרה החברה. האיחוד האירופי מכחיש טענות אלה, ואמר כי חזר וביקש ממיקרוסופט לספק מפרט מלא ומדויק. האיחוד גם אמר כי שלח למיקרוסופט דו"ח ראשוני ממומחים כבר ביוני 2005, בו הובעו ספקות לגבי איכות המסמכים הטכניים שסיפקה החברה.

ב-2004 קנסה הנציבות האירופית את מיקרוסופט ב-497 מיליון יורו (610 מיליון דולר), והורתה לה לשנות את התנהלותה העסקית. הנציבות דרשה כי החברה תציע גירסה של מערכת ההפעלה הפופולרית "חלונות" ללא נגן המדיה שלה. כמו כן דרשה הנציבות, כי מיקרוסופט תציע ליריבותיה מסמכי תיעוד שיאפשרו להן לפתח תוכנות לשרתים, בכדי שיוכלו לתפקד ביחד עם מערכת ההפעלה ולהתחרות בתוכנות השרתים של מיקרוסופט. בדצמבר הודיעה הנציבות כי מיקרוסופט לא סיפקה מספיק תיעוד הולם, ואיימה להחיל עליה קנסות יומיים שעשויים להיכנס לתוקפם כבר במארס.

הנציבות תבחן את תגובת מיקרוסופט וכן את היענותה לדרישות הנציבות בשבועות הקרובים. אם תחליט הנציבות כי מיקרוסופט לא עמדה בדרישות האיחוד, היא תטיל קנס יומי על החברה, עבור כל יום שעבר מה-15 בדצמבר 2005 ועד ליום בו תקבל את ההחלטה, כך אמרה הנציבות בהצהרה. הנציבות הוסיפה כי אם מיקרוסופט תמשיך לא לעמוד בדרישות, היא תאריך את הקנס היומי עד למועד בו מיקרוסופט תתאים את עצמה.

מיקרוסופט טוענת, כי עמדה לחלוטין בדרישת האיחוד האירופי לספק מסמכים טכניים על מערכת ההפעלה "חלונות". אך הנציבות האירופית, כמו גם משרד המשפטים האמריקאי שעמו הגיעה מיקרוסופט להסכם דומה, מתלוננת על איכות התיעוד של פרוטוקולי "חלונות". לטענת הנציבות, מיקרוסופט לא סיפקה את כל התיעוד הנחוץ וחייבה את המתחרות בסכומים גבוהים מדי.

מיקרוסופט, לעומת זאת, טענה כי עשתה מאמצים רבים לעמוד בדרישות - בין השאר מסירת יותר מ-12 אלף עמודי תיעוד. אך המתחרים טוענים כי המסמכים שמסרה מיקרוסופט בלתי ניתנים להבנה, ואינם מאפשרים פתרון של הבעיות הקטנות ביותר. סמית טען כי הסיבה שהמסמכים מסובכים היא שהתוכנה בעצמה סבוכה, ולכן מיקרוסופט מוכנה לתת רשיונות לקוד התוכנה עצמו, שאותו כל מתכנת יוכל להבין.

הנציבות האירופית הודיעה למיקרוסופט, כבר לפני חודש במכתב חסוי, כי חשיפת קוד התוכנה של "חלונות" לא תספק את דרישותיה. בהתחשב במידע זה, מפתיעה הצהרתה של מיקרוסופט לפני שבועיים על חשיפת קוד התוכנה כצעד לקראת האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully