וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תולעים בתפוח

נימרוד בן משה

19.2.2006 / 13:42

אוהדי windows מחייכים בסיפוק: מעכשיו יש וירוסים גם למחשבי מק – שני וירוסים! ואחד מהם אפילו די מסוכן

אין לי שום הוכחה לזה, אבל אני כמעט בטוח שביל גייטס רוקד עכשיו על המיטה שלו בתחתונים וזועק זעקות שמחה, בשבוע האחרון התגלו (סוף סוף) שני וירוסים התוקפים את מערכת ההפעלה Mac OS X ואחד מהם הוא אפילו די מסוכן.

לוירוס המסוכן יותר קוראים בשם החיבה oompa loompa, הוא מתחזה לקובץ JPEG וברגע שהוא מופעל הוא מתקין את עצמו על המחשב, עושה קצת בלגאן במחשב ואז משתכפל ושולח את עצמו לכל רשימת החברים בתוכנת ה-iChat.

יום אחרי שהתגלה oompa loompa, הצליחו חברות האנטי וירוס לגלות עוד תוכנה זדונית אחת, המנצלת פרצה קיימת בחיבור ה-Bluetooth של המחשב. ברגע שהמחשב שלכם נדבק בוירוס, הוא מתחיל לחפש מחשבים אחרים בסביבה, שגם בהם מופעל חיבור ה-Bluetooth. מעבר לזה הוא לא עושה כלום והוא כנראה פותח רק כדי להוכיח שניתן להדביק מחשבים של חברת אפל בתוכנות לא רצויות.

מספר האקרים שבחנו את פרצות האבטחה במערכת ההפעלה Mac OS X גילו להפתעתם שיר קצר, שהשאירו להם המתכנתים של אפל, בו הם מבקשים מההאקרים שלא ימשיכו לפרוץ את התוכנה, כי זה ממש לא מגניב.

השיר:
Your karma check for today: There once was a user that whined/his existing OS was so blind/he’d do better to pirate/an OS that ran great/but found his hardware declined./Please don’t steal Mac OS!/Really, that’s way uncool./(C) Apple Computer, Inc.

אפל כבר שחררה פיתרון לבעית האבטחה וניתן להוריד אותו בקישור בסוף הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully