וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק על הכוונת

נימרוד בן משה

22.2.2006 / 11:53

פרצת אבטחה שלישית בתוך שבוע למערכת ההפעלה של מקינטוש, הפעם מדובר בבעיה רצינית. ההאקרים מצאו תחביב חדש?

אם אני הייתי סטיב ג'ובס הייתי נעמד על השולחן וצועק "איזה כיף לי, אני סטיב ג'ובס, יש לי ימבה כסף ועדר מעריצים ענקי" אחר כך הייתי יורד מהשולחן (בכל זאת, מסעדה מכובדת, לא נעים) ואז הייתי מתיישב ומתחיל לדאוג. בשבוע האחרון התגלתה פרצת אבטחה משעשעת, שרק הוכיחה שניתן לפרוץ למערכת ההפעלה של מקינטוש, אחר כך התגלתה תולעת שמסוגלת לעשות קצת בלגאן (אם נותנים לה הרשאה של אדמיניסטרטור) ועכשיו התגלתה פרצת אבטחה רצינית באמת.

בדומה לחלק מפרצות האבטחה במערכת ההפעלה Windows, כל מה שהמשתמש צריך לעשות כדי לחשוף את המחשב שלו לסכנה פוטנציאלית הוא להיכנס לאתרי אינטרנט מסויימים (המתחזים, בדרך כלל, לאתרים מוכרים כמו eBay, יאהו ועוד). ברגע שהגולש נכנס לאתר, מותקנות לו על המחשב תוכנות זדוניות המאפשרות להאקרים (טוב, קראקרים, תפסיקו להיות כאלה סמנטיים) להשתלט על המחשב ולעשות בו, למעשה, ככל העולה על רוחם.

חברת אפל כבר הודיע כי היא שוקדת בימים אלו על פיתוח עדכון תוכנה שיטפל בבעיה. בכל מקרה, נראה כאילו נגמרו הימים שבהן Mac OS X היתה צוק איתן אל מול Windows שנראתה כמו מסננת. ההאקרים החלו להפנות את תשומת הלב שלהם גם למערכת ההפעלה של אפל ולא נראה כאילו הם מתכוונים להפסיק בקרוב.

נו טוב, עברנו את Blaster, נעבור גם את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully