וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימא'לה, אינטרנט!

אדר שלו

7.3.2006 / 9:43

המסר של היום הלאומי לאינטרנט בטוח: קנו אנטי-וירוס, או שמיכאל האפרתי ישתעל לכם על הדיסקטים

"אני צופה יותר מדי בחדשות. זו כנראה הסיבה שאני מדוכא כל-כך. ישבתם פעם וצפיתם ב-CNN יותר מ... נאמר, 20 שעות ביום? והרי הכותרות: מלחמה. רעב. מוות. איידס. הומלסים. מיתון. דיכאון. מלחמה...
אני מסתכל מבעד לחלון.
צוויץ-צוויץ, ציוץ ציפורים.
איפה כל זה קורה בדיוק? טד טרנר ממציא את כל זה כי ג'יין פונדה לא שוכבת איתו. הוא רץ למכונת הכתיבה ומקליד: עד שנת 1992 כולנו נמות מאיידס. אם אני לא מקבל, אף אחד לא יקבל."


(ביל היקס, סטנד-אפיסט)

1

גם השנה עורכת מייקרוסופט את היום הלאומי לאינטרנט בטוח, בשיתוף משרד החינוך, האוצר, המשטרה והמועצה לשלום הילד. לצד אלו מתגייסים ספקי האינטרנט וחברות האבטחה בשלל מבצעים לגלישה בטוחה וסדנאות הסברה ללא תשלום. כביכול פעילות מבורכת, בפועל – שיווק באמצעות מגוון טקטיקות הפחדה. פראנויה היא, מסתבר, עסק מכניס למדי.

2

"במק'אפי מאמינים כי בשנת 2006 הוירוסים הסלולאריים יחלו להיות נפוצים יותר בעקבות כניסת הדור השלישי, שמצד אחד פותחת בפנינו אין סוף אפשרויות, אבל יחד עם זאת מאפשרת חדירה של גורמים עוינים לטלפונים ולמחשבים האישיים. בשנת 2005 חלה עליה של 40 אחוזים ב– POPUP, המהווה גורם מרכזי להפצת וירוסים, סוסים טרויאנים ואיומים אחרים ברשת. במק'אפי צופים כי בשנת 2006 נראה עליה בגניבת שמות משתמשים וסיסמאות וכתוצאה מכך תופעת הריגול באינטרנט תלך ויגדל."


(מתוך הודעה לעיתונות של חברת מק'אפי)

3

יש מקרים, יש פדופילים, אלימות, וסנאף. אין ספק שישנם איומים ממשיים על הפרטיות של כולנו באינטרנט. השאלה היא אם הם קיימים בהיקף שבעלי האינטרסים מציגים אותם. את אופיר רחום, בן ה-16 שנרצח ע"י פלסטינית שהכיר באינטרנט, הרג הגורם האנושי ולא האינטרנט עצמו. אוטובוסים יכולים להתפוצץ גם מחוץ למרחב הוירטואלי. הסוס הטרויאני הזיק לחברות מסחריות ולא לילדים קטנים וחסרי ישע. מפעם לפעם מתפרסם עוד צ'יזבאט על הוירוס הבא אחרי "בלאסטר" (שהדביק מיליוני מחשבים בעולם וגרם להם לאתחל את עצמם אחרי 60 שניות), שאו-טו-טו עומד לתקוף את כולנו. מספרים לנו שלארגוני הטרור העולמי יש את האמצעים לשתק חצי מדינה באמצעות עכבר ומקלדת. סטטיסטית, סביר יותר להניח שנמות מטכנופוביה, משעמום או מצחוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

4

"נשיא מיקרוסופט אירופה יציג מערכת טכנולוגית חדשה לזיהוי ולאיתור עבריינות נגד ילדים באינטרנט (CETS – Child Exploitation Tracking System) ושיתופי פעולה למניעת פשיעה בין מיקרוסופט וגופי המשטרה בעולם. נשיא מיקרוסופט אירופה גם יתאר את ההתמודדות העולמית כנגד הפשיעה באינטרנט ותפיסת היום הלאומי כאמצעי יעיל בארץ ובעולם."

(מתוך הודעה לעיתונות של מייקרוסופט)

5

מה שרוצות אותן חברות אבטחה להגיד, למעשה, הוא "אימא'לה, אינטרנט!" המחשב הוא האויב. וירוסים, עניין של מה בכך, שנפתר אצל רוב המשתמשים הביתיים בפורמט של הדיסק הקשיח (וגם זה תרחיש המקרה הגרוע ביותר), הם איום ממשי על הקיום של כולנו. תוכנות ריגול מצויות הן לא הפסולת שמקפיצה פרסומות מטופשות בזמן הגלישה, הן "מרגלות" אחרי כל צעד ושעל שלכם. קנו אנטי-וירוס ופיירוול, עכשיו במבצע לרגל היום הלאומי לאינטרנט בטוח – אחרת מיכאל האפרתי ישבור את סורגיו החלודים של הכלוב בו הוא שרוי כרגע, יבוא אליכם הביתה וישתעל לכם על כל הדיסקטים אחד אחד.

גולש ותיק אמר לי פעם שוירוסים לא נולדים יש מאין. לדבריו כסף מניע את העולם, וחברות האבטחה למיניהן לוקחות חלק פעיל ביצירת האיום הזה. הייתה לו אפילו שיטה לברר איזו חברת אבטחה אחראית לאיזה וירוס או רוגלה – הראשונה שמפיצה את עדכון האבטחה שמסיר אותם היא זו שגם יצרה אותם. בזמנה, תיאוריית הקונספירציה הזו הצחיקה אותי מאוד. עכשיו קצת פחות. רק קצת, בינתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully