וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האפל של MySpace

אדר שלו

8.3.2006 / 11:51

Subkultures היא רשת חברתית קצת אחרת: גותיות עם שיער סגול, רובוט שמנסה להשתלט על העולם ופירסינג

"אני מתחנן בפניכם", כותב redshift, "אם מישהו מכם אי פעם נכנס למיי-ספייס, אל תעזו לספר להם על subkultures. זה המקום היחיד שבו אני יכול לקטר ולזעום בלי שזה יחזור אליי וירדוף אותי."
Redshift אמנם מחזיק בכרטיס גם במיי-ספייס, כדי לקדם את הלהקה שלו, אבל אוכל מהצד במסגרת subkultures.net.

כביכול עוד רשת חברתית, קונספט עתיק (ע"ע Friendster וזוועות כמו orkut) שעלה, נפל ועשה קאמבק 2.0 נוצץ כשרופרט מרדוק קנה את מיי ספייס במאות מיליוני דולרים. בפועל, למיי-ספייס חצתה את קו ה-50 מיליון כרטיסי חבר, ול-SK יש פחות מ-600. הסיבה העיקרית היא למספר המנויים המצומצם היא היותה של SK קהילה סגורה; כל אחד יכול להגיש בקשה להצטרף למשפחה, אבל הבקשות לא מאושרות אוטומטית אלא נבדקות ידנית על-ידי הנהלת האתר. בעת ההרשמה צריך למלא טופס ולספר על עצמך – למה את/ה מתאימ/ה לקהילה. הכניסה מגיל 16 ומעלה, לא כולל נאצים, אידיוטים וכל מי שמתכוון להעלות לאתר תמונה של פירסינג במקומות מוצנעים.
אפשר לומר על Subkultures שהוא מספיק קול כדי להיות אנטי-קול מוחלט.

חתולים - אין, רובוט עצבני - יש

אפשר להציץ בכרטיסי החבר של דור המייסדים, Sykopark ו - m0xie.
SK נולד כהתפצלות עצמאית של קהילות אלטרנטיביות אחרות, sykoforums ו-bmezine.com. צבע שליט: שחור אייליינר. כמעט ואין נציגות למדינות ערב. כמו בכל בלוגוספירה או רשת חברתית, אי אפשר להימלט מפקאצות ומדפים מעוצבים בשחור עם פונט ורוד זעיר. אין פרסומות או באנרים, ורוב הדפים נקיים ויפים מאלו שברשתות אחרות. יש בלוגים, צ'ט, רשימת חברים וגלריית תמונות אישית.

אם מקומן של הדמויות הפיקטיביות ברשתות החברתיות (בעיקר חתולים, שמדווחים על סדר יום מרתק של אכילת טונה, פירוק לגורמים ראשוניים של גלילי נייר טואלט, אכילת טונה עם פיסות נייר טואלט וחוזר חלילה) ממלאות דמויות כמו 'רובוט-אדום'. הוא חי במגרש גרוטאות נטוש בסטאטן איילנד, ניו-יורק. כותב כמעט אך ורק באותיות גדולות, בגוף שלישי, ועם קצת דמיון אפשר להקביל את זה לטון דיבור מכאני-רובוטי. מטרה קיומית – לחסל את המין האנושי.

"רובוט אדום ירסק אותך.
רובוט אדום ישתמש בקרני פלזמה כדי לחסל אותך.
ובסינתיסייזר גם. ובמכונת תופים אולי."

גרפיקאים וקלאבריות

ישראלים יש, לא הרבה אמנם. גרפיקאים, מעצבים וקלאבריות בעיקר. כולם כותבים באנגלית, ורובם סגרו את הכרטיס לצפייה של גורמים עוינים מבחוץ וסתם לארקרים (קוראים פאסיביים, שלא שולחים תגובות). אחת מהן עשתה זאת אחרי שאימא שלה גילתה, בשיטוט אקראי בבלוג שלה, שהיא לסבית. המעט הזה עושה מאמץ עילאי לשמור על SK בסוד, כדי למנוע את פלישת הפקאצות הצפויה, מה שכנראה יקרה בעקבות הכתבה הזו ממילא. באתר המפות frappr מתבקש הגולש לנעוץ נעץ וירטואלי במיקום שלו במפה. בישראל ניצב בינתיים נעץ בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully