וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחרון שיוצא שיכבה את הרמקולים

אדר שלו

9.3.2006 / 14:05

last.fm הוא תוסף לשיתוף הפלייליסט שלכם עם גולשים אחרים. אם אתם שומעים אבריל זו חתיכת פדיחה

מזמן כבר אפשר לשתף סימניות, תמונות והזמנות למסיבות. במסגרת מגיפת הווב 2.0 הגולשים מתבקשים לשתף הכל פרט לגרביים מטולאים, ואולי היום הזה לא רחוק: באוגוסט 2005 התמזג אתר הרדיו last.fm עם מערכת ההמלצות AudioScrobbler. עכשיו last.fm מכנה עצמו המהפכה החברתית של המוזיקה, ומציע לגולשים לחלוק בחינם את הפלייליסטים, רשימות ההשמעה שלהם, עם אחרים.

מתקינים ומורידים את הפלאגין החופשי וחינמי אודיוסקרובלר, וממלאים את השם והסיסמא הנבחרים. התוסף קיים בגרסאות לכל נגני המוזיקה הנפוצים, לחלונות, מק, לינוקס ופלטפורמות אזוטריות עוד יותר. אודיוסקרובלר מתעד את השירים שהמשתמש מנגן ויוצר דף סטטיסטיקות עם שם השיר והאמן המבצע, מספר הפעמים שנוגן כל שיר ומשתמשים נוספים שניגנו אותו באינטנסיביות דומה.

ל- last.fm יש גם רדיו אינטרנטי באיכות צליל גבוהה, שדורש הורדה והתקנה של תוכנה קטנה נוספת על המחשב, והוא בהחלט שווה את הקליקים הספורים האלו.

לחיצה על שיר מראה עוד משתמשים שנוהגים לנגן אותו. ניתן לבדוק את שאר הפלייליסט שלהם. כך אפשר לסייר ב - last.fm ולחפש מחוזות מוזיקליים חדשים אצל משתמשים שאותרו כבעלי אוזן דומה. התמיכה בעברית מספיק טובה כדי לתעד גם שירים ישראלים.

בעד - מצעד הפזמונים של השוליים

לחיצה על כפתור charts תציג את מצעד הפזמונים של last.fm. במקום הראשון, נכון לכתיבת שורות אלו, מככב שיר של Postal Service, להקה שחתומה בלייבל העצמאי סאב-פופ ולא חלמה להכניס איזשהו שיר לאיזשהו מצעד השמעות אי פעם. אין בכך בהכרח כדי להעיד על הטעם המוזיקלי הסנובי שמאפיין את המשתמשים האחרים – באותה רשימה מצויים גם גרין דיי וקולדפליי.

כדי בכל זאת לקפל גם איזו רשת חברתית פנימה, אפשר להוסיף משתמשים אחרים לרשימת חברים, לשלוח להם הודעות פרטיות ולנהל ז'ורנל מוזיקלי, שזו מילה אחרת לבלוג. ברדיו של last.fm אפשר לכוון לשירים שרוצים לשמוע בו באמצעות תגיות של ז'אנרים, שמות של אמנים, אלבומים וכל תג אחר שרוצים ליצור. בדומה ל - pandora.com אפשר לבחור שיר שמייצג את הטעם המוזיקלי שלך באופן כללי, ולבקש מהאתר להתאים לך שירים שגולשים אחרים שניגנו את השיר הזה אהבו.

במקום להסתנכרן עם CDDB, בסיס הנתונים המסחרי של האלבומים, last.fm עושה שימוש במידע על אלבומים שנלקח מבסיס הנתונים החופשי של musicbrainz.org.

נגד - כולם ידעו שאתם אוהבים אבריל

אופוזיציה: בזירת הז'ורנלים נרשמה שממה ומיעוט טוקבקים. ייתכן בהחלט שחלק גדול מהמאזינים עם הפלייליסטים המנופחים מתקינים את התוכנה, מזינים את מערך הסטטיסטיקות ולא חזרו לאתר שוב. לרדיו יש נטייה קלה לנסות לדחוף שוב שיר שהעברתי קדימה. אולי מתוך תקווה של בינה מלאכותית בפעם השנייה אוותר ואאזין.

החיסרון הכי גדול של אודיוסקרובלר הוא שהוא תמיד שם. קל מאוד לשכוח מקיומו ולנגן ב-winamp שירים מביכים של הקארפנטרז. גם אניני הטעם מועדים מפעם לפעם. טעם רע הוא לגיטימי בהחלט כל עוד הוא לא מתועד באופן סדרתי ונחשף לעיניי רשימת החברים שלכם. ניתן למחוק את רשימת ההשמעה באתר, אבל רק אחרי שהפדיחה מוצגת לעיניי כל. גם המחיקה עצמה לא מיידית ולוקחת זמן מה. מומלץ? אולי, אתם אתם חובבי בריטפופ ושואוגייז. אבריל לאבין זו עדיין מוזיקה שעדיף לשמור מאחורי דלתיים סגורות.

מצד שני, באודיוסקרובלר כולם אלטרנטיביים, מה שמקשה על פלוני עם טעם ייחודי במוזיקה להיות בשוליים כהרגלו. האלטרנטיבה האמיתית והמשעשעת תהיה להכניס פלייליסט של להיטי MTV ולהותיר כמה פיות וירטואליים פעורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully