וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאמילי דיקינסון

אדר שלו

13.3.2006 / 13:14

לכבוד פורים: כך הודעות ספאם מתחפשות למיילים רגילים. יש גם מי שכותב על זה שירים

אווה וייסמן מה'גרדיאן' מצאה בתיבת המייל שלה, לצד לינק enlarge-your-penis קלאסי, את הטקסט הסוריאליסטי הבא:

אליזבת את סירנה אותי, כוסברה. יבלת-זכוכית את כוורת,
מעצור.
מוג לב, אתה בחצר האחורית, קיברנטי קולוניאלי עולה אתה
שונא אותי, בקרה אלפרסקו

מפיצי ספאם מנהלים מלחמת חורמה במסננת שחוריה הולכים וקטנים מיום ליום. את השיר הזה צירף זבלן כדי לשטות בפילטר שפועל לפי אלגוריתם בייסיאני; כדי "למכור" לפילטרים הודעת ספאם צריך לספק לה תחפושת - בין המילים סיאליס, רולקס, משכנתא, ויאגרה ופורנו נוהגים יצרני הספאם להוסיף להודעות שלהם מלל הזוי שכזה, סמי-פואטי, שצריך לרוץ ולפתוח מילון בגללו. לעיתים הוא צבוע בצבע לבן, כך שאם לא מסמנים CTRL+A במקלדת הוא סמוי מן העין. פילטרי ספאם למדו את הטריק הזה, כך שלפעמים השירה גלויה, לרווחת הקורא.

וייסמן העמידה את שירת הזבלנים, Spoetry, למבחן וביקשה מפרופ' ומבקר הספרות פול אדוארדס לבחון את השיר. הוא התרשם מעומקה של היצירה וסיפק ניתוח פרשני. ד"ר פיליפ ווסט מאוקספורד הוסיף שגם שייקספיר נהג לעשות שימוש במילים ראנדומליות ותחביר קלוקל במכוון ב"המלך ליר".

מחוץ לאינבוקס

בדיחה ישנה קובעת: לו אדם ממוצע יענה לכל הודעת enlarge your penis (בהנחה שזה עובד) שהוא מקבל, הוא יוכל להקיף את כדור-הארץ 17 פעמים. הפיכת מגה-מטרד כמו ספאם לאומנות דומה היא קצת כמו הפיכת עופרת לזהב. אלכימיה כזו אפשר למצוא ב"מחוץ לאינבוקס" של הלהקה Brad Sucks, אלבום שכולו נכתב על ובהשראת 'דואר בתפוצה נרחבת'. ובעברית, ספאם.

"התוצאות עלו על הציפיות שלי", אמר בראד עצמו על האלבום. אפשר להוריד את השירים חינם אין כסף מהאינטרנט, בביצוע מגוון להקות אלטרנטיביות עצמאיות. את שמות השירים אתם כבר מכירים: "התרופה שלך", "אריק, מישהי רוצה להזמין אותך לדייט" ושאר פסולת מיילים ותיקה. אפשר לקנות את האלבום ב-5$ באתר (גם לישראל!). "לא ברור לי למה, הרי אפשר להוריד אתו בחינם, אבל אנשים קונים". מי יודע, אולי זו הנקמה הקטנה של כל מי שהתיבה שלו נסתמה בזבלני העל.

ספאמבלו נרודה וספאמילי דיקינסון

לאלברט ספאמוס יש בלוג שמוקדש אך ורק ל-Spoetry. החוקים לכתיבת שיר-ספאם: המילים חייבות להילקח באמת ובתמים מהודעת דואר אלקטרוני שמכילה ספאם, מותר לקצר מילים אבל אסור לשנות את הסדר שלהן. מותר להוסיף פיסוק ולרדת שורה. קשה להאמין שיש ועדת ביקורת שבוחנת כל שיר ושיר אם הוא עומד בקריטריונים האלו. בין המשוררים שתומים לבלוג: א.א. ספאמינגס (עיוות של א.א.קאמינגס), ספאמילי דיקינסון (אמילי דיקינסון), ספאמבלו נרודה (פאבלו נרודה) ועוד כמה משוררי זבל.

הבלוג של ספאמוס מוכיח שגם מכותרת של הודעת ספאם אפשר לייצר הייקו נאה לכל הדעות. גם בבלוג של קריסטין תומס אפשר למצוא שירת ספאם. כדאי להדפיס, להכניס למעטפה ולשלוח ליצרני ה'ויאגרה הצימחית' באשר הם באלפי עותקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully