וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונה של ההייפ

אדר שלו

15.3.2006 / 12:18

מי שמכור לבלוגים של קבצי mp3 יתאהב ב"הייפ-מאשין", שירות חינמי שמשמיע מוזיקה חדשה

בלוגים שמספקים קבצי mp3 להורדה הם חלופה נאותה לכל מי שלא יכול להתקין תוכנות שיתוף קבצים (לא אמרנו "אם תוריד יבוא שוטר" - באוניברסיטה ובעבודה אין הרשאות מנהל להתקנת תוכנות חדשות, למשל), או למי שניצב מאחורי firewall אימתני שחוסם את האפשרות הזו.

אלא שיש מספר אינסופי של בלוגים כאלו. בזכות הייפ-מאשין אפשר בקלות לעשות בהם סדר ולהתעדכן בכל מה שמעניין באוזן - הייפ מאשין הוא שרות שמשתמש בקבצי mp3 שפורסמו בבלוגים ברשת, מציג אותם ברשימה ומאפשר האזנה בסטרימינג באמצעות נגן המדיה החביב עליכם.

בדף הראשי מוצג גם קישור לפוסט שנכתב על כל שיר בבלוג המקורי, בדומה לאתרים שמאאנדקסים חדשות טקסטואליות כמו digg.com. לצידם יש קישור לרכישת דיסקים שמכילים את השירים המושמעים ב-iTunes או אמזון.

איך זה עובד?

הייפ-מאשין מזכיר מנוע חיפוש. הוא סורק מגוון בלוגים, ואם הוא מוצא פוסט שיש בו קישור לקובץ mp3 הוא מוסיף אותו לבסיס הנתונים ומציג אותו בדף הראשי. רשימת הבלוגים שנסרקים נגישה לכל גולש, ואפשר גם להציע בלוגים נוספים. קבצים פופולאריים שעושים מספיק רעש בבלוגוספירה נשמרים בזיכרון המטמון של שרת הייפ-מאשין, כמו במנועי חיפוש טקסטואליים, כדי להפחית את העומס על השרת הפרטי של הבלוגר ולא לגזול מהם רוחב פס יקר. את קבצי המטמון אי אפשר אמנם להוריד, אלא רק לשמוע בסטרימינג.

צוות האתר מאפשר לאמנים שלא מעוניינים שיצירותיהם יאונדקסו יכולים לבקש, והקבצים שלהם יוסרו מהייפ-מאשין. למי שמיצה את פנדורה.קום סופית, שווה לנסות ולרס"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully