וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרקו עליו עגבניות

20.3.2006 / 10:15

סופר המד"ב ניל גיימן קיבל מכתב בעורכדינית שמאשים אותו בניהול אתר אינטרנט בשם "עגבניות הן רשע"

ניל גיימן הוא סופר מדע-בדיוני ופנטזיה, שעומד מאחורי סדרת הקומיקס הפופולארית "סאנדמן" והספרים "בשורות טובות" (עם טרי פראצ'ט), "אבק כוכבים" ו"לעולם לא עולם". השבוע קיבל גיימן מכתב איום מוזר מעורך דין, בן 2 דפים, בגלל קישור ספציפי מאתר האינטרנט שלו לאתר בשם "עגבניות הן רשע". מסתבר שהאתר tomatosareevil.com מפר זכויות יוצרים של סרט ישן בשם "מתקפת העגבניות הרצחניות", ומסיבה לא ברורה, גיימן מואשם בהפעלת האתר התמוה הזה. על המכתב חתום עו"ד מארק רייכנטל ממשרד בשם ברנפמן בסן דייגו, קליפורניה. רייכנטל מבקש להסיר את הלינק לאתר "עגבניות הן רשע" במיידי.

מה עושה סופר מד"ב בעל חוש הומור בריא שמקבל מכתב המאשים אותו בניהול אתר מחאה נגד עגבניות? מפרסם את המכתב המגוחך באתר האינטרנט שלו, כמובן. הסרט המדובר, Attack Of The Evil Tomatos, הוא בי-מובי משנת 1978. תקציר העלילה שלו, כפי שמופיע ב-IMDB, עוסק בעגבניות מוטנטיות שמנסות להשתלט על כדור הארץ. גיימן עצמו לא ראה את הסרט המדובר: "אני זוכר משהו בסגנון של סרט כל-כך גרוע שזה טוב", כתב באתר שלו. לאתר האנטי-עגבניות, אליו קישרנו גם מוואלה! מחשבים בשבוע שעבר, אין אף קישור מהאתר של גיימן. האתר, מיותר לציין, אינו בבעלותו של ניל גיימן, מה שבדיקת WHOIS פשוטה יכולה להוכיח.

גיימן תוהה בקול רם: "אלו עורכי-דין אמיתיים? מהסוג שלמד משפטים? הם באמת מחייבים מישהו על שליחת מכתב שמבקש ממני להסיר לינק דמיוני? זו מתיחה?" גיימן סרק את המכתב והעלה אותו בשלמותו לאתר האינטרנט, לשיפוטם של הגולשים. וכן, זה נראה דיי אמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully