וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על גראפיטי, סופר-מאריו ופפסי

עמיר כהנא

21.3.2006 / 14:17

עמיר כהנא משפריץ דיו וירטואלי ומצטרף לציירי קיר הגראפיטי המקוון www.drawball.com

מה שהקריוקי עושה למוסיקה, עושה הגרפיטי לאומנות. כל אחד מאיתנו יכול לקחת תרסיס ולשרבט על הקירות כאוות נפשו. למרות כינונו של חופש אומנותי, עדיין ישנם בנמצא בעלי נכסים נרגנים המתעקשים לשמור את הבניינים שלהם נקיים, לבנים, ומשעממים עד זרא. החוק, משום מה נוטה להתייחס בסלחנות לגחמות מעין אלה, וכפועל יוצא מכך, רוב התרסיסים נותרים מיותמים בטמבוריות.

כדי להקל על פחדנים שומרי חוק שכמותינו, הגיעו האנשים הטובים של drawball.com והרימו את קיר הגרפיטי הגדול בעולם. הפרויקט פתוח לקהל הרחב, וכל החפץ בכך רשאי ומוזמן לרסס את דעתו על כדור הגרפיטי הענק.

הנחיות למלאכת הקשקשת

איך עושים את זה? הפרודצדורה פשוטה למדי, אם כי מתחכמת. כדי לוודא שאכן קראתם את הוראות השימוש האתר מבקש ללחוץ על כפתור שאומר "אני לא מסכים להוראות השימוש" במקום ה"אני מסכים" האוטומטי שכולם נוטים לסמן. לאחר קריאה יסודית של תנאי השימוש, מופיע אותו כדור ענק. מספר לחיצות נוספות על העכבר יאפשרו לך לבחור את אזור הקשקוש הרצוי באמצעות סדרה של זומים. משהגעת לאזור הנכסף, יופיעו במרכז הכדור ששה ריבועים. זהו קוד שנועד למנוע ניצול לרעה של הכדור באמצעים אוטומטיים. יש להתוות באמצעות הכדורים מעטפה פתוחה (בדומה לחידה הישנה של ציור בית עם איקס במרכזו מבלי להרים את העט), ואז ניתן להתחיל לצייר. הממשק הוא די פשוט, ומאפשר לבחור את הצבע ועובי המברשת. רצוי לשים לב שמלאי הדיו הוא מוגבל, וקצב ההתחדשות שלו הוא איטי למדי, כך שכדאי לחשוב על יצירת המופת שלכם לפני שכל הדיו יאזל.

הפשלתי שרוולים וניגשתי למלאכת הקשקשת במרץ רב. עד מהרה מצאתי את עצמי מחריב שאריות של דמות מטושטשת, שהייתה בעבר שחקן כדורגל. הדיו נגמר עוד בטרם נשלמו הזיפים, הקרניים והקילשון, כך שלא נותר לי אלא לתור ברחבי הכדור ולחפש קורבנות פוטנציאליים חדשים, במשך ההמתנה להתחדשות המיכל. אם כן, כיצד ארטיסטים חובבים עם כמות דיו קצובה הצליחו להוציא לפועל מיזמי ענק בסדר גודל של דמותו של סופר מאריו, התופס שטח נכבד?

דגל דרום-קוריאה נגד דגל מדינת פפסי

הכדור כבר הספיק לאגד סביבו קהילות וירטואליות שלמות, שחוברות יחדיו להשתלטות על מקרקעין ברחבי הכדור. הקהילה הדרום קוריאנית היא הגדולה מביניהן. במבצעים חשאיים ומתוזמנים היטב, גדודי ענק שלה פושטים על הכדור ומשרטטים עליו את דגל דרום קוריאה. בתגובה, ישנם לא מעט שמנסים להפוך את הדגל ללוגו של פפסי, בשעות בהם הדרום קוריאנים נמים את שנתם. לעתים, דגל קוריאה נצבע כולו בירוק (מורשת קרב נושנה של זקני drawball) מאבקים נוספים מתחוללים על טריטוריות ברחבי הכדור, כדי לצייר ולהרוס לסירוגין (ונכון לכתיבת שורות אלו, צלב קרס ענק מעטר את חוטמו של סופר מאריו, לידיעת השרברבים).

האתר כולל בנוסף גם היכל תהילה בו מרכזים בעלי האתר את הציורים החביבים עליהם, החל מעירום אומנותי וכלה באל פאצ'ינו. ציורים אלה מוגנים מפני כיסוי בגרפיטי נוסף, והאמנים החתומים עליהם זוכים במלאי בלתי מוגבל של דיו, עבור מיזמים עתידיים. אולי גם אתם תזכו בכבוד ההנצחה בהיכל התהילה לעולמי עד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully