וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסנג'ר 8, חי וקיים

מקנפג הבננות

22.3.2006 / 9:14

אפילו אנשי הסיסטם בעבודה של מקנפג הבננות לא הסכימו שהוא יתקין לייב מסנג'ר, ובצדק, אבל חייבים

האחראית על האינטרנט בעבודה בקושי הסכימה (כן, זו בחורה. שבו בשושו) להתקין לי הרשאות להתקין מסנג'ר על המחשב. "אני אגיד לך מה יקרה - אתה תתקין את ה... דבר הזה, הוא יעשה בעיות, אתה תרצה להסיר אותו, הוא ידפוק לך את המסנג'ר שיש לך כרגע ולא יהיה לי מה לעשות. כל הגרסאות בטא שלהם ככה", היא נאנחה. לא ויתרתי בקלות והתקנתי את לייב מסנג'ר החדש של מייקרוסופט.

לייב מסנג'ר הוא חתיכה בפאזל החדש שמייקרוסופט עומדת לספק לגולשים: live expo, שירות של לוחות מודעות, מנוע החיפוש live search, live favorites שמאפשר שמירת סימניות ועוד. חלק מהשירותים קיימים גם בגרסאות מובייל, למכשירי כף יד. חלקם עובדים דרך הדפדפן, ללא התקנת התוכנה על המחשב האישי. הדפים מעוצבים בגוון גוגל-נקי לבן. המשותף לכולם: אף אחד מהרעיונות מאחורי השירותים החדשים לא מקורי - את כולם עשו כבר ב-delicious (סימניות), ב-craigslist (לוח מודעות), וב-meebo (מסרים מידיים). מי יודע - אם זה הצליח שם, אולי זה יעבוד גם אצלם. נרשמתי וקיבלתי הזמנה לשמש כנסיין של לייב מסנג'ר. בינתיים השירות כבר פתוח להורדה לכולם.

מסנג'ר חי=מסנג'ר נא

במקרה של מייקרוסופט, נסיון עבר מלמד שלקרוא לשירות "מסנג'ר חי" זה קצת כמו לקרוא לו "מסנג'ר נא". כל התקנה עלולה להסתיים בנזק או קריסה של מערכת ההפעלה. "מה עם MSN?" נכתב בדף של לייב מסנג'ר. "אל תדאגו, MSN מסנג'ר לא הולך לשומקום". וזה נכון - MSN מסנג'ר עדיין יושב בפינה הימנית של שורת המשימות בין אם ביקשתם אותו או לא. כדי להוציא אותו משם נדרש לעתים טיפול שורש כואב ברג'יסטרי. את לייב מסנג'ר אפשר להתקין אך ורק על חלונות XP בינתיים.

אפשר לעשות לוגין ללייב מסנג'ר עם השם והסיסמא של המסנג'ר הרגיל. הפיצ'ר המשובח שמציג את השיר שמתנגן ברקע נשאר. החידוש הכי מעניין הוא האפשרות לשתף ספריות קבצים עם אחד או יותר מהחברים ברשימה. אפשר ליצור ספריה לשיתוף לחוד לכל אחד מהחברים. ניסיתי. עובד. כשהגדרתי את הספריה הופיע אזהרת אבטחה בה מיקרוסופט מבקשת ממני לשמור על פרטיותם של המשתמשים. מי שמדבר, אה?

זה אותו המסנג'ר

אפשר לשחק עם הצבעים, לצבוע אנשי קשר ויש שדה לחיפוש חברים מהרשימה. החלפתי את צבע הרקע של מסנג'ר לכחול ואז לירוק, ושום דבר לא קרה. אף אחד בצוות הפיתוח של מסנג'ר לייב לא חשב להגביל את שם התצוגה שמתלווה לכינוי במסנג'ר, כך שבמקרים קשים עדיין צריך להגדיל את החלון כדי לראות את כל הכינוי. למסנג'ר יוסף גם שירות של שיחות בתשלום לקווי טלפון וסלולרי כמו ב-skype.

בסופו של דבר, זה אותו המסנג'ר. לא ברור למה הוא מצדיק רעש, צלצולים ונטילת הסיכון של התקנת תוכנה בגירסא בטא על המחשב. קיבלתי 20 הזמנות שאפשר להעביר לחברים אחרים, כדי שיוכלו להוריד את התוכנה גם. שלחתי כמה כשעוד היה צריך כאלו, אף אחד לא פדה אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully