וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט דוחה את חלונות ויסטה לתחילת 2007

מיכל רמתי

22.3.2006 / 12:39

מדובר בשינוי המשמעותי הראשון במערכת ההפעלה הפופולרית זה יותר מ-5 שנים. הדחייה עשויה לפגוע במכירות

ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה כי בכוונתה לעכב את השקת מערכת ההפעלה חלונות ויסטה לשוק הצרכני, לתחילת 2007. הגירסה לשוק העסקי תושק כבר בנובמבר הקרוב. משמעות הדחייה היא שהתוכנה תגיע לשוק אחרי עונת החגים, הנחשבת לרוב לתקופת שיא במכירות מחשבים אישיים. מניית מיקרוסופט ירדה לאחר ההודעה ב-2.6% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.

מיקרוסופט, יצרנית התוכנה הגדולה בעולם, התכוונה להשיק את מערכת ההפעלה במחצית השנייה של 2006. אין זו הדחייה הראשונה בהשקת מערכת ההפעלה - החברה התכוונה במקור להשיק את ויסטה ב-2004, דחתה אותה ל-2005 ולבסוף ל-2006. הגירסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה הפופולרית של מיקרוסופט - חלונות XP - הגיעה אלינו לפני כ-5 שנים, ומאז לא עודכנה. ויסטה אמורה היתה להיות השינוי המשמעותי הראשון זה זמן רב למערכת ההפעלה.

תפסיד לקוחות בשל הדחייה

לדחייה בהשקת התוכנה עשויות להיות השלכות על מכירות מערכת ההפעלה, אווזה המטילה ביצי זהב עבור מיקרוסופט - יותר מרבע מההכנסות השנתיות של מיקרוסופט מגיעות מויסטה. אך מעבר לכך, הדבר עשוי לפגוע גם ביצרניות המחשבים האמריקאיות ובקמעונאים. אלה משווקים לרוב מחשבים שמערכת ההפעלה כבר מותקנת בהם. רבים עשויים להעדיף שלא לקנות מחשב עם מערכת הפעלה מיושנת שתוחלף בדור חדש ימים ספורים לאחר הרכישה. כיוון שבכל זאת צריך לקנות מתנות, הכסף כנראה יילך למוצרים אחרים.

תופעה דומה נראתה השנה בשוק קונסולות המשחק - סוני טרם השיקה את פלייסטיישן 3, וב-Xbox 360, הקונסולה שמיקרוסופט השיקה בדיוק לפני תחילת החגים, היה מחסור כבד. מי שנפגעו היו יצרניות המשחקים, שהשיקו משחקים לקונסולות שלא היו בנמצא.

אך שוק המשחקים הוא שוק קטן בהרבה לעומת שוק המחשבים האישיים, ומעבר לכך, סוני היא המפסידה העיקרית מהדחייה הממושכת בהשקת הפלייסטיישן. למיקרוסופט אחיזה כה חזקה בשוק מערכות ההפעלה, שלא סביר כי היא תפסיד לקוחות רבים בשל הדחייה. יצרניות מחשבים כמו דל ו-HP ירדו גם הן לאחר הסגירה. דל ירדה ב-1.4%; HP ירדה ב-1.3%. יצרנית המחשבים אפל, עם מערכת הפעלה משלה - Mac OS X - עלתה לאחר הסגירה ב-0.9%.

Windows Media Center בעברית

גם יצרניות שבבים, יצרניות מסכי מחשב ומגזרים תומכים עשויים להיפגע. תחזית הרווח של יצרנית שבבים כמו סמסונג אלקרוניקס הקוריאנית למשל, כוללת את הביקוש הצפוי בעקבות השקת מערכת ההפעלה החדשה. חברות האלקטרוניקה וציוד המחשבים דואגות לייצר מלאים כדי לעמוד בביקוש הגובר למחשבים אישיים וניידים, לאחר כל השקה חדשה של מערכת ההפעלה הנפוצה בעולם.

מיקרוסופט אמרה כי דחתה את השקת חלונות ויסטה על מנת לשפר את איכותה, בייחוד בתחום האבטחה. החברה גם אמרה כי התקנת מערכת הפעלה חדשה באמצע עונת החגים פוגעת ביצרניות המחשבים כיוון שהדבר יוצר חוסר יציבות בשוק.

יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, חשף את חלונות ויסטה בינואר בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס. המערכת אמורה לפעול כממשק למוצרי בידור ביתיים אחרים, ולשמש כמרכז הבידור של הבית הדיגיטלי. התוכנה תכלול גם שיפורים במערכת הניווט בין היישומים השונים, יכולות חיפוש משופרות ומערכת לארגון, עיבוד ושיתוף תמונות. מערכת ההפעלה החדשה תכלול גם גירסה מחודשת ומאובטחת יותר של דפדפן האינטרנט אקספלורר, שלא עודכן משמעותית כבר זמן רב. התוכנה תכלול גם אפשרות להגבלת תכנים באינטרנט עבור ילדים.

ויסטה תאפשר לחבר את הכבלים הדיגיטליים ישירות למחשב האישי, ולראות ולהקליט תכנים באיכות גבוהה. כמו כן תכלול ויסטה גירסה מעודכנת של Windows Media Center, שתהיה תואמת טכנולוגיית היי-דפינישן. המערכת תאפשר חיבור והעברת תכנים בין קונסולת המשחק Xbox 360, סיגנל טלוויזיה של דיירקטי.וי ושירות המוסיקה החדש Urge שפותח יחד עם MTV, המאפשר גישה ל-2 מיליון שירים וקליפים ומתחרה באתרים קיימים כמו iTunes של אפל.

ויסטה תושק גם בשפה העברית, ותכלול גירסאות מעודכנות בעברית של Windows Media Center ושל שאר היישומים החדשים. צוותי פיתוח של מיקרוסופט ישראל, יחד עם ישראלים הנמצאים ברדמונד, עובדים זה כמה חודשים על גיור מערכת ההפעלה החדשה במקביל לפיתוחה בגירסה האנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully