וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוציאים לשון לאקספלורר

אדר שלו

25.3.2006 / 1:29

בפולד.קום, פורטל בהתאמה אישית, אי אפשר לגלוש בלי פיירפוקס או דפדפן תואם פיירפוקס. אולי מגמה

קבלו את fold.com, אם עוד לא קיבלתם את netvibes.com, zoozio.com (שם גרוזיני למדי לפורטל, לא?) ושאר פורטלים בגירסת בטא, בהתאמה אישית עם ajax, קורא rss ופתקיות נדבקות לתזכורות. אלא שלהבדיל מהפורטלים האחרים, כדי להשתמש בפולד חייבים פיירפוקס. לא כתוב "עדיף פיירפוקס", "בבקשה תורידו פיירפוקס" או כל ניסוח מפציר אחר – בראש הדף נכתב בפירוש "לפיירפוקס או דפדפנים תואמי פיירפוקס בלבד!". וכן, סימן הקריאה במקור.

ניסיתי להציג אותו באינטרנט אקספלורר 6, וקיבלתי אתר שבור, סדוק ומקרטע. בתחתית ניצב הכיתוב "שגיאה בדף". סגרתי את הדפדפן מהרהרת באירוניה המשעשעת הזו. בדיקה אוטומטית באתר של W3, הארגון שאחראי על סטנדרטים ותקנים ברשת, מעלה בקלות את התוצאות הבאות: netvibes הפופולארי יותר אינו תיקני, ומכיל 17 "פסילות" בקוד שלו. פולד תיקני לחלוטין. הוא לא תואם את פיירפוקס בלבד בגלל קוד מרושל, אלא מתוך החלטה מכוונת לבנות אותו למשתמשי פיירפוקס.

המצב משתפר

סערת מלחמת הדפדפנים של העשור הקודם שככה מזמן. כבר אין דפים שמותאמים ספציפית או לנטסקייפ או לאינטרנט אקספלורר. יש בעיקר אתרים שמותאמים לאינטרנט אקספלורר או לכו-לם, כולל פיירפוקס, כאלו שתואמים את הסטנדרטים שקבע ה-W3. עם כל יום שעובר אני רואה פחות ופחות אתרים באנגלית שדורשים ממני להוריד אינטרנט אקספלורר כדי לצפות בהם – אם זכרוני לא מתעתע בי, האחרון היה שירות העדכונים האוטומטיים Windows Update.

גם בזירה העברית יש שיפור: באתר החדש של רשות הדואר הוצג בשבועות הראשונים רק בליל של מילים חסרות משמעות למשתמשי שו"אש, ועכשיו אני רואה אתר, מינוס המסגרת השמאלית שלו. באתר של בנק לאומי כבר אפשר ללחוץ על "אישור" אחרי שמקלידים בשועל שם וסיסמא. בבנק הפועלים רק הכיווניות של העברית לא תקינה. באתר הארץ עדיין צריך להחליף קידוד אחרי כל לינק בנפרד, אבל תוסף עצמאי שכתב קורא נאמן פותר את הבעיה הזו.

אולי לא רחוק היום שבו נראה גם בעברית דפים שמבקשים "רק שועל!". זה לא פלורליסטי, זה לא לגמרי הוגן (למרות שפולד עבר ולידציה) אבל זו דרך להוציא לשון לכל אנשי הווב שהתעלמו ממשתמשי דפדפנים שהם לא IE ומילמלו "אתם רק 10% מהאוכלוסייה, 90% גולשים עם אקספלורר". מי שכתב את פולד כאילו אומר, אם אתם לא סופרים אותנו, אנחנו לא נספור אתכם בחזרה. יחד עם התעלול שב – IE7.com (הנאה לכל המשפחה! מומלץ) לקראת צאתו של הדפדפן החדש של מיקרוסופט, אפשר לראות את מלחמת הדפדפנים מתחדשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully