וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניסה לזרים אסורה

27.3.2006 / 10:24

יאהו מבקשת ממשתמשי שירות מודעות הטקסט שלה: חיסמו בבקשה את האתר שלכם לגולשים מחוץ לארה"ב

גולש אנונימי שהזדהה בכינוי LDM שלח מכתב לאתר boingboing.net, וגולל בו את הסיפור: "הצטרפתי לשירות Yahoo! Publisher, תוכנית נסיונית ששמה מודעות טקסט באתר שלי כמו google-ads. התחלתי לשבץ מודעות טקסט כאלו בהרבה מהדפים באתר שלי." השירות מכניס סכום כסף קטן לבעל האתר בו משובצות המודעות, וההתשלום הוא פר קליק.

"כמה ימים לאחר מכן קיבלתי מיאהו הודעה. הם שינו את המדיניות שלהם לגבי השירות. סעיף 11 קובע ש"לא אציג את כל המודעות או חלקן לאף משתמש מחוץ לארה"ב". במילים אחרות, אני לא יכול להרשות לגולשים מחוץ לארה"ב לגלוש לדפים באתר שלי שיש בהם מודעות של יאהו."

LDM קיבל מייל תשובה מיאהו, ולא מצא בו הרבה נחמה. במכתב, שחתום עליו ריי דוולין משירות הלקוחות של יאהו פאבלישר, נאמר: "בהמשך לפנייתך, בהתאם לסעיף 11 בתנאי השימוש, חלה הפרה של התנאים אם המודעות נצפו ע"י גולשים מחות לארה"ב. עם זאת, יש סקריפטים ותוכנות שאתה יכול להתקין כדי לחסום כניסות לאתר שלך וצפייה במודעות של יאהו מחו"ל. אנחנו לא ממליצים או תומכים טכנית בתוכנות כאלו, אבל אנחנו מציעים שתמצא שיטה לחסום כניסות כך שלא תפר את תנאי השימוש של יאהו פאבלישר."

LDM קיבל תשובה זהה גם במוקד השירות הטלפוני של יאהו - תחסום את המודעות באתר שלך לזרים בבקשה, אבל תעשה את זה באופן עצמאי ללא עזרתנו.

מצד אחד, יאהו מבקשת מהמשתמשים בשירות יאהו פאבלישר לחסום כניסות לאתר שלהם מחו"ל ומצמצמת את החופש שלהם במידה משמעותית. מצד שני, היא לא מספקת להם את הדרך לבצע את החסימה הזו. LDM לא טרח לחפש שיטה שתאפשר לאמריקנים בלבד להיכנס לאתר שלו - במקום, הוא ישב והסיר את המודעות מכל דפי האתר שלו. "הם עוד עלולים להאשים אותי ברמאות או גרוע מזה", כותב. "בסופו של דבר הנציג אמר לי פשוט לפלטר ב-firewall את כל המשתמשים מחוץ לארה"ב. אני מקווה מאוד שהוא התכוון רק למודעות ולא לאתר שלי עצמו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully